Protagonista v cykle I romanzi della Rosa Gabriela D'Annunzia
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Protagonista v cykle I romanzi della Rosa Gabriela D'Annunzia |
---|---|
Název práce v češtině: | Protagonista v cyklu I romanzi della Rosa Gabriela D'Annunzia |
Název v anglickém jazyce: | Protagonist in Gabriele D'Annunzio's Rose Trilogy |
Klíčová slova: | Fin de siècle, cyklus románov, dekadencia, estetizmus, neskorý dandyzmus, nadčlovek, vôľa, vášeň |
Klíčová slova anglicky: | Fin de siècle, cycle of novels, decadence, aestheticism, later dandyism, superman, will, passion |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Alice Flemrová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.02.2014 |
Datum zadání: | 25.02.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.03.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 12.02.2015 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.01.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.02.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Olga Čaplyginová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Struktura práce:
1. Úvod: Gabriele D'Annunzio romanopisec. Stručný přehled autorovy románové tvorby vsazený do literárně-myšlenkového kontextu doby. 2. První románový cyklus: Romány růže. Vítězství vášně a slabost vůle jako jednotící téma trilogie. 3. Analýza jednotlivých románů Cyklu růže: Trionfo della morte, L'innocente, Il Piacere. Charakteristika a vývoj protagonistů v jednotlivých dílech. Rodící se nadčlovek a estét. Vitalizmus x inettitudine hrdinů. Polemika nad úlohou dekadentní estetiky ve službách vášně (passione- passività). 4. Závěr |
Seznam odborné literatury |
Primární literatura:
D'ANNUNZIO, G. (1931). Il Piacere. Roma: L´Oleandro. D'ANNUNZIO, G. (1939). L'innocente. Roma: Il Vittoriale degli Italiani. D'ANNUNZIO, G. (1939). Trionfo della morte. S.l.: Il Vittoriale degli Italiani. D'ANNUNZIO,G. (1985). Giovanni Episcopo. Roma: Newton. + překlady románů trilogie do čj (slovenštiny). Doplňková primární četba : HUYSMANS, J. K. Naruby. WILDE, O. Obraz Doriana Graye NIETZSCHE, F. Tak pravil Zarathustra: kniha pro všechny a pro nikoho. BAUDELAIRE, Ch. P. Květy zla. BAUDELAIRE, Ch. P. Malé básně v próze. TOLSTOJ, L. N. Anna Karenina. DOSTOJEVSKÝ, F. M. Zločin a trest. Sekundární literatura: BALDI, G. (2008). Le ambiguità della «decadenza». D'Annunzio romanziere. Napoli: Liguori. BÀRBERI SQUAROTTI, G. (1982). Invito alla lettura di Gabriele d'Annunzio. [2. ed.]. Milano: Mursia. BARILI, R. (2013). D'Annunzio in prosa. [2. ed.] Milano: Mursia. BORGESE, G. A. (1932). Gabriele D'Annunzio: da Primo vere a Fedra. Milano: [s.n.] D'ANNUNZIO, G. (2013). Il caso Wagner. (a cura di Paola Sorge). Roma: Eliot. CHIARA, P. (1981). Vita di Gabriele d' Annunzio. Milano: Mondadori. LUPERINI, R. -- CATALDI, P. -- MARCHIANI, L. (2002). La scrittura e l'interpretazione. Storia e antologia della lett. ital. nel quadro della civilta europea. Firenze: Palumbo. MAZZARELLA,A. (1983). Il piacere e la morte. Sul primo D'Annunzio. Napoli: Liguori. PASINI, F. (1925). Gabriele d'Annunzio. Roma: Stock. PIREDDU, N. (2002). Antropologi alla corte della bellezza. Decadenza ed economia simbolica nell'Europa fin de siècle. Verona: Fiorini. PUTIGNANO, A. (2010). La più gran gioia è sempre all'altra riva. Estetismo e simbolismo in Gabriele D'Annunzio. Caltanisetta: Sciascia. SALINARI, C. (1960). Miti e coscienza del decadentismo italiano. Milano: Feltrinelli. SANGUINETTI, E. (1977). Tra liberty e crepuscolarismo. [2. ed.] Milano: Mursia. SCARANO LUGNANI, E. (1990). D'Annunzio. [2. ed.]. Roma: Laterza. SORGE, P. (2013). Eleganza e voluttà in Gabriele d'Annunzio. Lanciano: Carabba. |