Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učení sociálním reáliím v mladším školním věku v případě LMP
Název práce v češtině: Učení sociálním reáliím v mladším školním věku v případě LMP
Název v anglickém jazyce: Learning about social life and institutions in younger school-age in case of mild mental retardation
Klíčová slova: Učení sociálním reáliím, lehké mentální postižení, morální vývoj, Jean Piaget
Klíčová slova anglicky: Learning about social life and institutions, mild mental retardation, moral development, Jean Piaget
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2014
Datum zadání: 27.04.2014
Datum a čas obhajoby: 19.01.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 19.01.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tematizovat výzvy, které před děti s lehkým mentálním postižením staví výuka sociálních reálií v mladším školním věku – a to z hlediska vývojové psychologie. “Výuka sociálním reáliím“ odkazuje na to, co RVP pojmenovává jako oblast Člověk a jeho svět – tematický okruh Lidé kolem nás. (http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma/ramcove-vzdelavaci-programy)
Teoretickou citlivost bude studentka čerpat jednak z díla J. Piageta; jednak z rozboru rozhovorů s vyučujícími a z rozboru IVP. Empirická data získá v jedné základní škole.
Řešit bude: (a) získání přístupu do terénu jedné ZŠ; (b) volbu podoby transverzálního designu – ročníků pro vývojové srovnání; (c) složení souboru dětí (celé třídy vs. vybrané děti); (d) volbu konkrétní podoby úkolů prověřujících to, jak se děti vyrovnávají s požadavky výuky (např. využití toho, co děti produkují v reakci na úkoly zadávané ve škole, a/nebo sestavení vlastních úkolů).
Seznam odborné literatury
Piaget, J. Inhelderová, B. (1997). Psychologie dítěte. Praha
Další zdroje si studentka vyhledá v Piagetově díle; případně v odborných databázích a databázích diplomových prací.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK