Učení sociálním reáliím v mladším školním věku v případě LMP
Název práce v češtině: | Učení sociálním reáliím v mladším školním věku v případě LMP |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Learning about social life and institutions in younger school-age in case of mild mental retardation |
Klíčová slova: | Učení sociálním reáliím, lehké mentální postižení, morální vývoj, Jean Piaget |
Klíčová slova anglicky: | Learning about social life and institutions, mild mental retardation, moral development, Jean Piaget |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslav Klusák, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.02.2014 |
Datum zadání: | 27.04.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 19.01.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.01.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je tematizovat výzvy, které před děti s lehkým mentálním postižením staví výuka sociálních reálií v mladším školním věku – a to z hlediska vývojové psychologie. “Výuka sociálním reáliím“ odkazuje na to, co RVP pojmenovává jako oblast Člověk a jeho svět – tematický okruh Lidé kolem nás. (http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma/ramcove-vzdelavaci-programy)
Teoretickou citlivost bude studentka čerpat jednak z díla J. Piageta; jednak z rozboru rozhovorů s vyučujícími a z rozboru IVP. Empirická data získá v jedné základní škole. Řešit bude: (a) získání přístupu do terénu jedné ZŠ; (b) volbu podoby transverzálního designu – ročníků pro vývojové srovnání; (c) složení souboru dětí (celé třídy vs. vybrané děti); (d) volbu konkrétní podoby úkolů prověřujících to, jak se děti vyrovnávají s požadavky výuky (např. využití toho, co děti produkují v reakci na úkoly zadávané ve škole, a/nebo sestavení vlastních úkolů). |
Seznam odborné literatury |
Piaget, J. Inhelderová, B. (1997). Psychologie dítěte. Praha
Další zdroje si studentka vyhledá v Piagetově díle; případně v odborných databázích a databázích diplomových prací. |