Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prevence závislostí u žáků se sluchovým postižením
Název práce v češtině: Prevence závislostí u žáků se sluchovým postižením
Název v anglickém jazyce: Prevention of addictions among pupils with hearing disability
Klíčová slova: sluchové postižení, závislost, primární prevence, sekundární prevence, terciární prevence
Klíčová slova anglicky: Hearing disability, addiction, primary prevention, secondary prevention, tertiary prevention
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.01.2014
Datum zadání: 22.01.2014
Datum a čas obhajoby: 21.09.2016 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:07.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá prevencí závislostí u žáků se sluchovým postižením. Pojednává o specifikách primární, sekundární a terciární prevence a zaměřuje se na stav informovanosti a preventivních opatření na jednotlivých školách pro sluchově postižené v Praze. Práce je rozdělena do dvou částí.
Teoretická část, která je zpracována především na základě studia odborné literatury, obsahuje obecné pojednání o sluchovém postižení, popis různých druhů závislostí s jejich důsledky a přehled možných druhů prevencí.
Praktická část je věnována výzkumu, který se prostřednictvím rozhovorů a dotazníku zaměřuje na zjištění, porovnání a kvantitativní vyhodnocení informovanosti žáků o různých závislostech a jejich prevenci na školách pro sluchově postižené v Praze. V závěrečné části práce jsou uvedena doporučení použitelná v praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the prevention of dependencies for pupils with hearing disabilities. The work describes the specifics of primary, secondary and tertiary prevention and focuses on the State of awareness and of preventive measures on the individual schools for the hearing impaired in Prague. The work is divided into two parts.
The theoretical part, which is processed primarily on the basis of the study of literature, contains a general treatise on the auditory disability, a description of the different kinds of dependencies with their consequences and an overview of the possible types of prevention.
The practical part is devoted to research through interviews and a questionnaire, which is focused on finding, comparing and quantitative evaluation of the awareness of pupils of various dependencies and their prevention in schools for the hearing impaired in Prague. In the final part of the thesis are given recommendations applicable in practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK