Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech
Název práce v češtině: | Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Rendition of public services within integrated transport systems |
Klíčová slova: | veřejná služba, veřejná hromadná doprava, integrovaný dopravní systém |
Klíčová slova anglicky: | public service, public transportation, transit district |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra správního práva a správní vědy (22-KSP) |
Vedoucí / školitel: | JUDr. Ing. Josef Staša, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 08.01.2014 |
Datum zadání: | 15.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 08.12.2014 15:30 |
Místo konání obhajoby: | 105 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.10.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.12.2014 |
Oponenti: | prof. JUDr. Jakub Handrlica, LL.M., Ph.D., DSc. |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zabývá veřejnou hromadnou dopravou, veřejnou službou poskytovanou v integrovaných dopravních systémech. Práce je členěna na úvod a osm kapitol.
V úvodu seznamuje práce se základními termíny. První kapitola se nezabývá veřejnou dopravou, ale obecně veřejnou službou. Zmiňuje důležité druhy veřejné služby v západní kultuře a uvádí některé příklady z České republiky. Druhá kapitola přináší základní termíny práce. První podkapitola je o veřejné dopravě, od prvopočátků až po současnost. Druhá podkapitola se zaměřuje na integrované dopravní systémy (IDS) ve světě a v české republice. Poslední podkapitola se zabývá Prahou. Pražský integrovaný dopravní systém se jmenuje Pražská integrovaná doprava (PID.) V této kapitole je také historický vývoj dopravy v Praze. Kapitola třetí se zabývá zákonem č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Tento zákon byl připravován společně s přípravou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici. V kapitole čtvrté je vysvětleno financování prokazatelné ztráty a v následující je rozebráno postavení stran v rámci IDS. V případové studii, která tvoří šestou kapitolu se zaměřuji na město Roztoky. Studie představuje město, jeho dopravní situaci a vliv, jaký PID na město má. Kapitola sedmá ukazuje politické vlivy, které zasahují do veřejné dopravy, stejně, jako téměř do každé veřejné služby. Poslední kapitola se skládá za tří podkapitol, které se zabývají závěry a doporučeními pro město Roztoky, PID a legislativu. V legislativní oblasti doporučuji hlubší zákonnou úpravu IDS a terminologické změny. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Supplying of public services in transit districts.
The purpose of my thesis is study of public transportation as a public service, which is provided in transit districts. The thesis is composed of eight chapters and introduction. It introduces in with brief story to the subject of thesis and defines key terms for this thesis. First chapter does not focus on public transportation, but it looks at public service generally. It mentions important kinds of public service in western culture and deals with some of examples in the Czech republic. Second chapter presents key terms. In first sub chapter term is public transportation. It includes historical development of public transportation and its current situation. Second sub chapter contains development of transit districts around the world and in the Czech republic. Transport district is also known as a passenger transport executive. In Czech name „Integrovaný dopravní systém“ is used, which stands for Integrated transportation system. Last sub chapter is about such system in Prague, capital of the Czech republic, which is called Prague transportation system (PIT). It not only describes PIT, but also illustrates history of public transportation Prague. Third chapter is about law 194/2010 on public passenger transport services. This law was prepared in conjunction with Regulation (EC) No 1370/2007 on public passenger transport services by rail and by road . Fourth chapter describes financing of provable loss, and following one explains status of the parties in transit district. In a case study which forms sixth chapter I analyze situation in the town of Roztoky. The Study describes town, its transportation situation and effects that PIT has on it. Seventh Chapter reports on political influence, that affects public transportation, as it does to almost every public service. Last chapter consist of conclusions and recommendations for Roztoky, PIT and legislation. In legislation I recommend necessity of new deeper legislation on transit districts and terminological changes. |