Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Potenciál málotřídní školy
Název práce v češtině: Potenciál málotřídní školy
Název v anglickém jazyce: Potential of Small School
Klíčová slova: málotřídní škola, věkově smíšené učení, spolupráce, klima školy, potenciál
Klíčová slova anglicky: small school, mixes aged education, cooperation, school environment, potential
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.11.2013
Datum zadání: 10.11.2013
Datum a čas obhajoby: 12.01.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:08.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.01.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Na málotřídní školy se dnes obvykle pohlíží jako na „neúplné“, školy v organizační nouzi či provizoriu v důsledku malého počtu žáků v lokalitě. Úkolem diplomantky bude podívat se na málotřídní školy z druhé strany – jako na žádoucí, v mnoha ohledech efektivní uspořádání podmínek pro vzdělávání zejména s důrazem na přirozené věkově heterogenní prostředí umožňující vrstevnické učení mimo rámec tradičních věkově roztříděných struktur.
Autorka ověří výzkumný předpoklad: Charakter klimatu málotřídní školy má signifikantní vliv na učební procesy a výsledky žáků. Bádání tedy osciluje kolem výzkumné otázky, které specifické (jedinečné) kvality vzdělávání mohou dětem zprostředkovat pouze a jedině málotřídní školy. Za tímto účelem autorka provede komparaci plnotřídní a málotřídní školy (metody pozorování, rozhovor, dotazník) a zpracuje případovou studii málotřídní ZŠ Chotouň, Jílového u Prahy.
Seznam odborné literatury
Shrnující monografie a zde uvedené odkazy na další odbornou literaturu:
TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v České republice: malotřídky. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 197 s. ISBN 978-80-7315-204-8.

Předchozí diplomové a bakalářské práce v repozitáři závěrečných prací UK, např.:
GOBY, Pavel. Život současné malotřídní školy, zkoumaný na Základní škole Teplýšovice, okres Benešov: bakalářská práce [online]. Praha, 2007. 98 l. Vedoucí práce Marie Ortová.
JŮZOVÁ, Martina. Spolupráce rodiny a školy na málotřídní škole [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2013. 132 s., [10] s. příl. Vedoucí práce Jana Kargerová.
KUBÁTOVÁ, Radka. Malotřídní škola [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2013. 67 s. Vedoucí práce Jarmila Mojžíšová.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK