Pokročilý zvukový systém pro počítačové hry
Název práce v češtině: | Pokročilý zvukový systém pro počítačové hry |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Advanced Sound System for Computer Games |
Klíčová slova: | audio engine, definice zvuku, editor |
Klíčová slova anglicky: | audio engine, sound definition, editor |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.11.2013 |
Datum zadání: | 07.11.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.05.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 27.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2016 |
Oponenti: | RNDr. Vladimír Matěna |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je vytvořit knihovnu implementující výpočet efektů zvuků ve hrách, tedy tzv. audio engine. Knihovna by měla vypočítávat cesty od zdrojů zvuků k posluchačům (ve vhodně nadefinovaném prostředí) a na základě vypočtených cest určit efekty a jejich parametry, které budou aplikovány na zdroje zvuku. Knihovna by měla minimálně obsahovat implementaci výpočtu efektů jako: zpoždění zvuku, Dopplerův efekt, 3D pozici, ozvěny místností, průchod pevným tělesem (zdí). Dále by knihovna měla umět načítat zvukové soubory, případně zpracovat loopback zvuky ze simulovaného prostředí, a přehrávat zvuky složené z více částí a s různými přechodovými efekty (např. simulace zvuku motoru v závislosti na otáčkách). Pro následné zpracování zvuku (mix zvuku) bude použita vhodná existující dolní vrstva audio enginu, resp. audio knihovna. Knihovna by měla být implementována pro prostředí .NET, a měla by být navržena pro případné použití i jiné (nebo vlastní) dolní vrstvy. |
Seznam odborné literatury |
• Mark Michaelis with Eric Lippert: Essential C# 5.0, Addison-Wesley, 2013
• Jeffrey Richter: CLR via C# (3rd Edition), Microsoft Press, February 2010 • Jon Skeet: C# in Depth (2nd Edition), Manning Publications, November 2010 • C# Language Specification 4.0 |