Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Název práce v češtině: Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Název v anglickém jazyce: Poster and leaflet in the library - development and application examples
Klíčová slova: knihovny - knihovnické služby - archivace - marketingová komunikace - grafická propagace - plakát - leták - ICT
Klíčová slova anglicky: libraries - librarian services - archiving - marketing communication - graphic promotion - poster - leaflet - ICT
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.04.2014
Datum zadání: 01.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 04.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Ing. Radka Johnova, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zmapovat vývoj v tvorbě plakátu a letáku a popsat způsoby jejich využití při propagaci činnosti knihovny.
Práce bude obsahovat jak část teoretickou, tak část praktickou.
Teoretická část bude zaměřena na vývoj plakátu v historickém kontextu a na jeho úlohu v rámci strategie marketingové komunikace.
Praktická část bude ve vybrané knihovně sledovat k jakým účelům je tento druh reklamy především využíván a také to, jak byla ovlivněna jeho tvorba i samotné uplatnění po nástupu informačních technologií. Součástí budou též informace o tom, v jakém rozsahu a za jaké období jsou plakáty a letáky v knihovnách uchovávány.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Vývoj plakátu a letáku
2.2. Plakát a leták v marketingové komunikaci
3. Praktická část
3.1. Nejčastější způsoby užití plakátu a letáku při propagaci knihovny
3.2. Vliv ICT na tvorbu a produkci plakátů a letáků
3.3. Způsob archivace
4. Závěr
Seznam odborné literatury
BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. 1. české vyd. Praha : Národní knihovna v Praze, 1994. ISBN 8070501731.
Čtenář: Měsíčník pro práci s knihou. Praha: A.L.L. Production. ISSN 0011-2321.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Praha: Slovart, 2004, 128 s. ISBN 80-720-9597-8.
KROUTVOR, Josef. Poselství ulice: z dějin plakátu a proměn doby. Praha : Comet, 1991.
VLČEK, Tomáš. Současný plakát. 2., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1979.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK