Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Název práce v češtině: | Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Poster and leaflet in the library - development and application examples |
Klíčová slova: | knihovny - knihovnické služby - archivace - marketingová komunikace - grafická propagace - plakát - leták - ICT |
Klíčová slova anglicky: | libraries - librarian services - archiving - marketing communication - graphic promotion - poster - leaflet - ICT |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.04.2014 |
Datum zadání: | 01.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Radka Johnova, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude zmapovat vývoj v tvorbě plakátu a letáku a popsat způsoby jejich využití při propagaci činnosti knihovny. Práce bude obsahovat jak část teoretickou, tak část praktickou. Teoretická část bude zaměřena na vývoj plakátu v historickém kontextu a na jeho úlohu v rámci strategie marketingové komunikace. Praktická část bude ve vybrané knihovně sledovat k jakým účelům je tento druh reklamy především využíván a také to, jak byla ovlivněna jeho tvorba i samotné uplatnění po nástupu informačních technologií. Součástí budou též informace o tom, v jakém rozsahu a za jaké období jsou plakáty a letáky v knihovnách uchovávány. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Předběžná osnova 1. Úvod 2. Teoretická část 2.1. Vývoj plakátu a letáku 2.2. Plakát a leták v marketingové komunikaci 3. Praktická část 3.1. Nejčastější způsoby užití plakátu a letáku při propagaci knihovny 3.2. Vliv ICT na tvorbu a produkci plakátů a letáků 3.3. Způsob archivace 4. Závěr |
Seznam odborné literatury |
BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. 1. české vyd. Praha : Národní knihovna v Praze, 1994. ISBN 8070501731. Čtenář: Měsíčník pro práci s knihou. Praha: A.L.L. Production. ISSN 0011-2321. DABNER, David. Grafický design v praxi. Praha: Slovart, 2004, 128 s. ISBN 80-720-9597-8. KROUTVOR, Josef. Poselství ulice: z dějin plakátu a proměn doby. Praha : Comet, 1991. VLČEK, Tomáš. Současný plakát. 2., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1979. |