Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Název práce v češtině: Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Název v anglickém jazyce: A competitivefighting on the railwey Prague-Ostrava in the czech daily newspapers
Klíčová slova: České dráhy, konkurence, kvantitativní obsahová analýza, LEO Express, média, RegioJet, zpravodajství, železnice
Klíčová slova anglicky: České dráhy, competition, quantitative content analysis, LEO Express, media, RegioJet, coverage, railway
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.08.2013
Datum zadání: 06.08.2013
Datum a čas obhajoby: 21.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2016
Oponenti: Mgr. Kristýna Vysloužilová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BARRETT, Andrew a Lowell BARRINGTON. Bias in Newspaper Photograph Selection. Political Research Quarterly, Sage Publications, 2005, 58(5), DOI: 10.2307/3595646. s. 609-618.
BOUDANA, Sandrine. A definition of journalistic objectivity as a performance. Media, Culture & Society. New York, 2011, 33(3). ISSN 0163-4437. s. 385-398.
BRČÁK, Josef a Bohuslav SEKERKA. Mikroekonomie. Plzeň: Aleš Čeněk, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7380-280-6. s. 145.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vydání. Brno: BARRISTER & PRINCIPAL, 2001, 392 s. ISBN 80-85947-67-6. s. 237-305.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vydání. Praha: RADIX, 2002, 272 s. ISBN 80-86031-35-7. s. 11.
D'ALESSIO, Dave. An Experimental Examination of Readers' Perceptions of Media Bias. Journalism & Mass Communication Quarterly. AEJMC, 2003,80(2). ISSN 1077-6990. s. 282-294.
DOLEJŠÍ, Milan. Železnice ve zpravodajských médiích. 2012. Magisterská diplomová práce. UK FSV. Vedoucí práce PhDr. Jan Cebe, s. 14, 15.
DRÁBEK, Michal. Výuka železniční a veřejné dopravy na středních školách: Metodická příručka. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2015, 16 s. ISBN 978 80 86302-52-2. s. 2.
HŘEBÍK, František. Obecná ekonomie. 3. vydání. Plzeň: Aleš Čeněk, 2013, 252 s. ISBN 978-80-7380-467-1. s. 96.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vydání. Praha: Portál, 2007, 208 s. ISBN 978-80-7367-287-4. s. 129.
JOHNSTONE, John W. C., Edward J. SLAWSKI a William W. BOWMAN. The Professional Values of American Newsmen. The Public Opinion Quarterly. Oxford University Press, 1973, 36(4), s. 522-540.
KOTLER, Philip. Marketing od A do Z: Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003, 203 s. ISBN 80-7261-082-1. s. 49.
KRAUS, Jiří. Nový akademický slovník cizích slov. 1. vydání. Praha: Academia, 2006, 879 s. ISBN 80-200-1415-2. s. 432.
KUBÁTOVÁ, Květa et al. Fiskální a měnová politika a jejich vliv na mezinárodní podnikání a konkurenceschopnost v zemích EU. 3. vydání. Plzeň: Aleš Čeněk, 2013, 131 s. ISBN 978-80-7380-493-0. s. 15-23.
REIFOVÁ, Irena et al. Slovník mediální komunikace. 1. vydání. Praha: Portál, 2004, 328 s. ISBN 80-7178-926-7. s. 163-168.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií. 1. vydání. Praha: Grada, 2014. 548 s. ISBN 978 80-247-3568-9. s. 469-478.
SCHERER, Helmut. Analýza obsahu mediálního sdělení. 2. přepracované vydání. Praha: Karolinum, 2004. 150 s. ISBN 80-246-0827-8. s. 32.
Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. 2. vydání. Praha: Academia, 2000, 647 s. ISBN 80-200-0493-9. s. 228.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. 1. vydání. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7363-683-4. s. 18-19.
XIANG, Yi a Miklos SARVARY. News Consumption and Media Bias. Marketing Science. INFORMS, 2007,26(5). ISSN 0732-2399. s. 611-628.
ŽEMLIČKA, Zdeněk. Doprava a přeprava 2. díl. 1. vydání. Praha: NADATUR, 2010, 207 s. ISBN 978-80-7270-036-3. s. 67.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013.
Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům.
V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence
a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události
na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál.
Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 – 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány
a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis titled A Competitive Fighting on the Railway Prague-Ostrava in the Czech Daily Newspapers deals with the way the media informed about what was happening on the railway during the onset of the third carrier on this route in the period from 1. 10. 2012 to 1. 2. 2013.
The author draws on theories about the objectivity and impartiality of the media, which assumes that the media will be informed about what is happening on the railways from different perspectives and give equal space to comment that to all carriers.
In the introduction of the thesis the essential concepts of the subject, such as competition and competitiveness, were defined as well as the theoretical concepts of objectivity and impartiality of the press, which the research was based on. The profiles of competitive transport Czech Railways, STUDENT AGENCY and LEO Express are parts of the work as well as the significant events on the railways in the period examined. Research methodology, which the research techniques have been identified in and the analysed material have been specified, belongs to the important theoretical parts of the thesis.
The thesis is based on the quantitative analysis of sixty-one relevant articles dedicated to rail between 1. 10. 2012 and 1. 2. 2013. Contributions by MF DNES, Lidové noviny and Hospodářské noviny were examined. The results are interpreted and displayed using graphs. Conclusion provides recommendations on other possibilities of the replication research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK