Hlavním tématem této práce jsou specifika mezinárodních konglomerátů luxusního zboží a jejich fungování. Cílem této práce je jasným způsobem zmapovat a popsat fungování obchodních skupin s luxusním zbožím, pozici značky v konglomerátu a ukázat pozitivní a negativní přínos, který z tohoto působení vyplývá. Jejím obsahem je definice luxusu a luxusního zboží a zobrazení světových trendů v oblasti luxusních značek a preferencí spotřebitelů. Následuje detailní analýza strategického řízení skupin a ovlivňování jednotlivých značek, rozbor třech největších skupin LVMH, Kering a Richemont a jejich komunikační aktivity zaměřené na prezentaci konglomerátu jako celku. Neméně důležitou částí je vnímání luxusu v ČR a působení skupin na tuzemském trhu. Závěrem této práce je stanovení trendů na trhu s luxusním zbožím, specifika fungování skupiny, závěry z analýzy jednotlivých konglomerátů, jejich komunikace navenek a jejich působení v ČR.