Neuromarketing: teorie a praxe
Název práce v češtině: | Neuromarketing: teorie a praxe |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Neuromarketing: Theory and Practice |
Klíčová slova: | Neuromarketing, neurověda, marketingová komunikace, neurověda o spotřebiteli, marketingový výzkum, neuroekonomie, rozhodování, mozek |
Klíčová slova anglicky: | Neuromarketing, neuroscience, marketing communications, consumer neuroscience, marketing research, neuroeconomics, decision making, brain |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 02.07.2013 |
Datum zadání: | 02.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2014 |
Oponenti: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude zabývat neuromarketingem. Neuromarketing je relativně mladý obor, který poznatky získané zkoumáním lidského nervového systému využívá zejména k tomu, aby lépe poznal přání, potřeby a proces rozhodování spotřebitele. To je v době, kdy marketingu dominuje právě orientace na spotřebitele, zásadní.
Práce nejprve vyloží pojem samotný, zmíní jeho historii a objasní hlavní techniky, které neuromarketing využívá ke sběru dat. Poté se bude věnovat jeho hlavním teoretickým přínosům. Dále se bude zabývat jeho praktickým využitím pro optimalizaci komunikace a lepší poznání spotřebitele. Ke konci pak bude polemizovat o etičnosti odvětví. Cílem práce je komplexně a odborně pojednat o neuromarketingu využitím aktuálních, především zahraničních zdrojů. Vzhledem k tomu, že do této doby byla do češtiny z oblasti neuromarketingu přeložena především literatura publicistická a popularizační, má práce za cíl také přispět k rozšíření česky psaných akademických textů na dané téma. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis will seek to provide an insight into neuromarketing. Neuromarketing is a relatively recent discipline that uses neuroscientific methods to better understand the decision making process of the consumer, as well as her needs and wishes. That is particularly important in today’s predominant customer oriented marketing approach.
The thesis will firstly define neuromarketing, after which it will present an overview of its history and techniques. Further, it will address the main theoretical issues of neuromarketing. It will also inquire into the neuromarketing practice. In the end, the ethical question of the use of neuromarketing will be discussed. The aim of this thesis is to provide a comprehensive overview of neuromarketing, using primarily specialised international scientific journals. Given that the literature about neuromarketing in Czech language is mainly publicistic and popularizing, the aim of the thesis is also to offer academic, impartial information about the subject in this language. |