Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol
Název práce v češtině: | Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Training needs analysis of teachers at upper primary schools |
Klíčová slova: | analýza vzdělávacích potřeb, vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, učitel druhého stupně základní školy |
Klíčová slova anglicky: | Training needs analysis, educational needs, further education of teachers, teachers at upper primary schools |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.06.2013 |
Datum zadání: | 03.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.09.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 27.06.2014 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.06.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol. Cílem této práce je zjistit, jaké potřeby v oblasti vzdělávání a rozvoje pedagogové mají a na základě toho nalézt doporučení a návrhy na zkvalitnění současného systému jejich vzdělávání. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První část se věnuje vymezení základních pojmů spojených s profesí učitele, objasňuje její specifika, požadavky a kompetence na tuto profesi a dále objasňuje termíny vztahující se k otázce dalšího vzdělávání dospělých, konkrétně pak dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Druhá část je zaměřena na analýzu informací získaných provedením empirického šetření mezi pedagogy druhého stupně vybrané základní školy. Na základě teoretických východisek a empirického šetření poté budou navrženy případné změny vedoucí k optimalizaci systému vzdělávání dané cílové skupiny. 1 Vymezení pojmů 1.1 Učitelství jako profese 1.2 Pedagogické kompetence 1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků 2 Empirická část - analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol 2.1. Popis stávajícího systému vzdělávání pedagogických pracovníků konkrétní školy 2.2. Popis požadované úrovně systému vzdělávání pedagogických pracovníků konkrétní školy 3 Shrnutí výsledků a návrhy na optimalizaci systému |
Seznam odborné literatury |
1. BEN-PERETZ, Miriam. Teacher educators as members of an evolving profession. R&L Education, 2012, 256 s. ISBN 978-1610484824. 2. DASH, Muralidhar. School management. Atlantic Publishers & Distributors (P) Ltd., 2008. 184 s. ISBN 978-8126909063. 3. EGER, Ludvík. Personální řízení: (se zaměřením na školství). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004, 68 s. ISBN 80-708-3799-3. 4. NÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005, 171 s. ISBN 80-731-5080-8. 5. PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-717-8621-7. 6. SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, 271 s. ISBN 80-731-5081-6. 7. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004, 190 s. ISBN 80-731-5082-4. 8. VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8. 9. WODLINGER, Michael. Adult Education. Xulon Press, 2007. 212 s. ISBN 978-160-2660-694. |