Cílený politický marketing na českém internetu: komparativní studie
Název práce v češtině: | Cílený politický marketing na českém internetu: komparativní studie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Targeting of political marketing on Czech websites: comparative study |
Klíčová slova: | politický marketing, marketing na sociálních sítích, sociální sítě, nová média, politická hnutí, opoziční hnutí |
Klíčová slova anglicky: | political marketing, marketing on social networks, new media, political movements, opossition movements |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jan Sládek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.05.2013 |
Datum zadání: | 25.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 01.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jaromír Mazák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá analýzou politického marketingu na českém internetu, jeho cílovými skupinami, principem cílení na potenciální voličskou základnu a konkrétními rétoricko-argumentačními technikami sebepropagace jednotlivých hnutí. Ústředním bodem celé práce je komparace technik a základních ideo-argumentačních prvků, užívaných etablovanými, demokratickými, politickými stranami (ODS, TOP09, ČSSD, KDU-ČSL) a jejich politickými oponenty, kteří se vymezují vůči současné politcké, a sociálně-ekonomické situaci v České republice (Hnutí ANO, Hnutí Úsvit přímé demokracie, SPOZ). Druhá sledovaná skupina je složena ze subjektů, které prosazují vzdor samotné podstatě současného politického systému v ČR, tedy parlamentní, liberálně-kapitalistické demokracii (DSSS a KSČM).
První část se stručně věnuje teoretické koncepci politického marketingu a jeho fungování v rámci sociálních sítí. Dále jsou v této části přiblíženy jednotlivé sledované subjekty. Ve druhé části práce se nachází analýzy sebepropagace politických subjektů v roce 2014. Z těchto analých vyplývá základní argumentačně-rétorický diskurz jednotlivých sdružení a určení jejich cílových voličských základen. Jako metodologických nástrojů bude při analýze užito metod obsahové analýzy sdílených příspěvků na sociálních sítích, jejichž autory budou jednotlivé politické subjekty. Třetí část obsahuje komparaci dat sebraných výše uvedenou analýzou a jejich zasazení do kontextuálního, teoretického rámce, zmíněného v první části práce. Výsledkem celé práce je zjištění toho, jaké jsou konkrétní cílové skupiny politických subjektů a určení nejlukrativnějších skupin voličů, tedy těch, na něž cílí největší množství různých subjektů napříč politickým spektrem. |
Seznam odborné literatury |
Císař, Ondřej, Jiří Navrátil a Kateřina Vráblíková. 2011. „Staří, noví, radikální: politický aktivismus v České republice očima teorie sociálních hnutí.“ Sociologický časopis/Czech Sociological Review 47(1)
Horný, M. (2010): Typologie webových prezentací politických stran: formální analýza komunikačních aktů, diplomová práce, Brno, Fakulta sociálních studií MU KOL, Andrzej W. Jabłoński a a [z polského originálu ... přeložil Lubomír KOPEČEK]. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2 KLOFSTAD, Casey A., Anand Edward SOKHEY a Scott D. MCCLURG. Disagreeing about Disagreement: How Conflict in Social Networks Affects Political Behavior. American Journal of Political Science. 2013, vol. 57, issue 1, s. 120-134. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1540-5907.2012.00620.x Meyers, H. – Gerstman, R. (2001): Branding@the digital age, Basingstone, Palgrave. Quail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál. Scott, D. M. (2010): The New Rules of Marketing and PR How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, New Jersey, John Wiley & Sons. Světlík, M. (2010): Marketingová komunikace v nových médiích, Brno, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity UTZ, Sonja. The (Potential) Benefits of Campaigning via Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication. 2009, vol. 14, issue 2, s. 221-243. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1083-6101.2009.01438.x Strmiska, M. – Hloušek, V. – Kopeček, L. – Chytilek, R. (2005): Politické strany moderní Evropy, Praha, Portál |