Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Neeuklidovská geometrie pro střední školy
Název práce v češtině: Neeuklidovská geometrie pro střední školy
Název v anglickém jazyce: Non-Euclidean geometry for secondary schools
Klíčová slova: Neeklidovská geometrie, Lobačevského geometrie, Euklidovská geometrie
Klíčová slova anglicky: Non-Eulidean geometry, Geometry of Lobachevky, Euklid geometry
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Dvořák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.05.2013
Datum zadání: 07.05.2013
Datum a čas obhajoby: 04.09.2014 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. RNDr. Jaroslav Zhouf, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studium doporučené literatury, řešení úloh s využitím výpočetní techniky.
Seznam odborné literatury
BEČVÁŘOVÁ, Martina. České překlady a čeští překladatelé Eukleidových Základů
BOČEK, Leo a Jaroslav ZHOUF; Planimetrie. 1. vyd.
CRILLY, Tony; Matematika-50 myšlenek, které musíte znát.
EUKLEIDES. Základy.
GATIAL, Jan a Milan HEJNÝ. Stavba Lobačevského planimetrie
HLAVATÝ, Václav. Úvod do neeuklidovské geometrie
KUTUZOV, B.V. Lobačevského geometrie a elementy základů geometrie
PAVLÍČEK, J.B. Základy neeuklidovské geometrie Lobačevského

Předběžná náplň práce
Cílem práce je vhodné zpracování tématu neeuklidovské geometrie
pro střední školy. V práci je obsažen historický úvod, který popisuje cestu k
objevu neeuklidovské geometrie. Práce má též přiblížit čtenáři jakými způsoby můžeme
ke geometrii přistupovat, a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Poslední část je
věnovaná praktické práci s neeuklidovskou geometrií.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim is appropriate elaboration of the subject non-Euclidean
geometry to high school. The work includes historical introduction that describes the path to the discovery of non-Euclidean geometry. Aim of thesis is to show the reader which ways we can use to approach geometry, what are the advantages and disadvantages of these methods. The last section is devoted to practical work with non-Euclidean geometry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK