Neeuklidovská geometrie pro střední školy
Název práce v češtině: | Neeuklidovská geometrie pro střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Non-Euclidean geometry for secondary schools |
Klíčová slova: | Neeklidovská geometrie, Lobačevského geometrie, Euklidovská geometrie |
Klíčová slova anglicky: | Non-Eulidean geometry, Geometry of Lobachevky, Euklid geometry |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Petr Dvořák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.05.2013 |
Datum zadání: | 07.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. RNDr. Jaroslav Zhouf, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studium doporučené literatury, řešení úloh s využitím výpočetní techniky. |
Seznam odborné literatury |
BEČVÁŘOVÁ, Martina. České překlady a čeští překladatelé Eukleidových Základů
BOČEK, Leo a Jaroslav ZHOUF; Planimetrie. 1. vyd. CRILLY, Tony; Matematika-50 myšlenek, které musíte znát. EUKLEIDES. Základy. GATIAL, Jan a Milan HEJNÝ. Stavba Lobačevského planimetrie HLAVATÝ, Václav. Úvod do neeuklidovské geometrie KUTUZOV, B.V. Lobačevského geometrie a elementy základů geometrie PAVLÍČEK, J.B. Základy neeuklidovské geometrie Lobačevského |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je vhodné zpracování tématu neeuklidovské geometrie
pro střední školy. V práci je obsažen historický úvod, který popisuje cestu k objevu neeuklidovské geometrie. Práce má též přiblížit čtenáři jakými způsoby můžeme ke geometrii přistupovat, a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Poslední část je věnovaná praktické práci s neeuklidovskou geometrií. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim is appropriate elaboration of the subject non-Euclidean
geometry to high school. The work includes historical introduction that describes the path to the discovery of non-Euclidean geometry. Aim of thesis is to show the reader which ways we can use to approach geometry, what are the advantages and disadvantages of these methods. The last section is devoted to practical work with non-Euclidean geometry. |