Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Název práce v češtině: Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Název v anglickém jazyce: Digital painting as a specific area of computer graphics
Klíčová slova: digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresba
Klíčová slova anglicky: digital painting, computer art, graphic software, painting, drawing
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.04.2013
Datum zadání: 30.04.2013
Datum a čas obhajoby: 17.06.2013 11:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Digitální malba přináší do oboru umělecké tvorby nové možnosti nejen v podobě obecných výhod softwarů, jako je krok zpět a jednoduché opravy, ale i mnoho nových nástrojů, které mohou do určité míry simulovat některá tradiční média. Práce se postupně zabývá digitální malbou z pohledu jejích charakteristických vlastností, výhod a nevýhod oproti tradiční malbě a využití, následně řeší problematiku hardwarového a softwarového vybavení. V praktické části práce jsou představeny některé postupy nejen k napodobení tradičních technik, ale i k využití softwarových nástrojů k malbě technikami, které tradiční malba nenabízí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Digital painting brings new possibilities to the field of arts. These possibilities consist not only of general advantages of software usage such as undo and easy modifications, but also of number of new tools, which can simulate traditional media to a certain degree. The work deals with digital painting in the context of its characteristic features, advantages and disadvantages as compared to traditional painting, and application, followed by the area of hardware and software. The practical part describes selected methods of not only simulating traditional techniques, but also of software tools application for specific painting techniques which traditional painting does not enable.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK