Search in Imperfect Information Games
Název práce v češtině: | Hledání v hrách s neúplnou informací |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Search in Imperfect Information Games |
Klíčová slova: | game theory|large extensive form games|Nash equilibrium|optimization |
Klíčová slova anglicky: | game theory|large extensive form games|Nash equilibrium|optimization |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra aplikované matematiky (32-KAM) |
Vedoucí / školitel: | prof. Mgr. Milan Hladík, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.09.2013 |
Datum zadání: | 30.09.2013 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.12.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 25.08.2021 16:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.06.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 17.06.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.08.2021 |
Oponenti: | Csaba Szepesvari |
Mgr. Branislav Bošanský | |
Konzultanti: | Michael Bowling |
Zásady pro vypracování |
The existence of optimal strategies for very general classes of games is
well known since 1950's. These optimal strategies are applied to markets, traffic optimization, decision making etc. It's desirable to compute such strategies, and to compute them efficiently. Surprisingly, most of the results regarding computability, complexity or eventually convergence speed were discovered in the last few years. But there are still many interesting and challenging problems. |
Seznam odborné literatury |
Martin J. Osborne, Ariel Rubinstein: A Course in Game Theory, The MIT Press, Cambridge, 1994.
Noam Nisan, Tim Roughgarden, Eva Tardos, Vijay V. Vazirani: Algorithmic Game Theory, Cambridge University Press, 2007. |