Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Název práce v češtině: | Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of personality in preschool and younger school-age children from the perspective of analytical psychology |
Klíčová slova: | Analytická psychologie, Test pohádek, Scénotest, Dětský vývoj, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk |
Klíčová slova anglicky: | Analytical psychology, Fairy tale test, Scenotest, Child's development, Development of personality, Preschool children, School-age children |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.04.2013 |
Datum zadání: | 24.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2014 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat vývojem osobnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku, především z hlediska analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V teoretické části práce budou na základě zahraniční i české odborné literatury objasněny pojmy týkající se vývoje osobnosti u dítěte a také uveden krátký přehled pohledů různých psychologických směrů na tuto problematiku. Následující hlavní část práce se již bude věnovat popisu pohledu analytické psychologie na vývoj dětí. Praktická část bakalářské práce bude obsahovat návrh výzkumu zaměřeného na vývoj osobnosti u dětí pomocí projektivního osobnostního testu autorky C. Coulacoglou, Testu pohádek. Půjde o obsahovou analýzu dětských odpovědí v Testu pohádek, kde by se sledovaly především archetypální motivy. |
Seznam odborné literatury |
Fordham, M. (1944). The life of childhood: a contribution to analytical psychology. (viii, 154 s.) London: Paul, Trench, Trubner. Coulacoglou, C. (c2008). Exploring the child's personality: developmental, clinical, and cross-cultural applications of the Fairy Tale Test. (xx, 344 p.) Springfield, Ill.: Charles C. Thomas. Franz, M. L. (c1997). Archetypal patterns in fairy tales. (191 p.) Toronto: Inner City Books. Walker, V., & Lunz, M. (1976). Symbols, Fairy Tales, and School-Age Children. The Elementary school journal, 77(2), pp. 94-100. Klopfer, B., Riklin, F., & Bash, K. (2011). C. G. Jung and Projective Techniques: A Testimonial to Dr. Jung's Eightieth Birthday on July 26, 1955. Literary licensing LLC. |