Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reklama na potraviny v médiích
Název práce v češtině: Reklama na potraviny v médiích
Název v anglickém jazyce: Food advertising in the media
Klíčová slova: Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, působení reklamy na recipienta.
Klíčová slova anglicky: Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipient.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav bohemistických studií (21-UBS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.04.2013
Datum zadání: 29.04.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2013
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Helena Confortiová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část
a. Masová komunikace
b. Masová média
c. Vliv masových médií na recipienty (z pohledu teorií masové komunikace a z pohledu psychologického)
d. Jazyk propagačních sdělení
e. Vliv jazyka reklamy na změny v užívání jazykových prostředků v běžné řeči uživatelů jazyka
2. Praktická část
a. Anylýza českých mediálních sdělení
b. Analýza ruských mediálních sdělení
c. Analýza francouzských mediálních sdělení
d. Komparace jednotlivých reklam na potraviny
3. Závěr
Seznam odborné literatury
Šebesta K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. b. n.: Praha 1990
Čmejrková S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Leda : Praha, 2000 (tam i další literatura)
Gejgušová I.: Řeč reklamy. In: Język i literatura czeska u schyłku 20 wieku. Český jazyk a literatura na sklonku 20. století. / Ed. Mieczysław Balowski, Jiří Svoboda. - Państwowa wyższa szkoła zawodowa : Wałbrzych, Ostrava, 2001. - s. 65-68
Fast L.: Nacional'no-kul'turnaja specifika jazyka marketinga: reklamnoje poslanije v lingvističeskom aspekte. In: Russkij jazyk za rubežom 2003, č. 1, s. 22-25
Rudincová B.: Modeli reklamnogo teksta. In: Lingua et communicatio in sphaera mercaturae 2004. Bohemica. Britannica. Germanica. Rossica Ostraviensia. / Odp. red. Květuše Lepilová. - OU : Ostrava, 2004, s. 111-114 (tam I další literatura)
Dvořáková M.: Jazyk francouzské psané reklamy ve výuce francouzštiny. In: Cizí jazyky 48, 2004-05, č. 1, s. 8-10
Brandner A.: Reklamní slogan v ruštině a češtině. In: Dialog kultur 3. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí pořádané ve spolupráci se Společností Franka Wollmana při FF MU v Brně a Českou asociací rusistů. Hradec Králové 26. 10. 2004. / Uspoř. Oldřich Richterek. Oftis : Ústí n. Orlicí, 2005, s. 43-50
Janovec L.: Reflektovaný význam v české a ruské reklamě. In: Rossica Iuvenum. 6. mezinárodní studentská vědecká konference. / Ed. Jan Vorel, Igor Jelínek. OU : Ostrava, 2005, s. 17-20
Čeština doma a ve světě 6, 1998, č. 3-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK