V diplomové práci se zabýváme porovnáním biologického proporcionálního věku a teoretického kostního věku u plavecké mládeže, ve věkovém rozmezí 11–15 let. S hlavním cílem zjistit, rozdíl biologické zralosti při použití dvou metod, určující biologický věk, který vychází z antropometrického měření jedinců. Stanovení biologického věku provedeme jednak proporcionální metodou, vycházející z metodiky podle Brauera a jednak přepočtem regresních rovnic pro odhad teoretického kostního věku, vycházející z radiografie, respektive z posouzení celkového stádia osifikačních jader a epifyzárních štěrbin. Následně porovnáme biologický proporcionální věk s teoretickým kostním věkem a také s kalendářním věkem a tyto údaje vyhodnotíme. Soubor je tvořen jedinci (chlapci a dívky), kdy hlavním kritériem výběru a zároveň platnost postupu je věková hranice 10 až 15 let.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the thesis, we deal with comparison of the biological proportional age and theoretical bone age within swimming youth, in age range 11–15 years altogether. The main goal is to learn the difference of the biological maturity by using two methods determining the biological age coming out from anthropological measurement of individuals.Assessment of the biological age will be done first by the method derived from a method by Brauner and secondly by conversion of the regression equations for estimation of the theoretical bone age, coming out radiography or of assessment of the overall stage of the ossification nucleuses and growth plates. Subsequently we will compare the biological proportional age with the theoretical bone age and also with the calendar age and will evaluate these data.The group includes individuals (boys and girls), when the main selection criteria and also validity of progress is the age from 10 to 15 years.