Temné období? Školní léta a mládí v období tzv. normalizace ve vzpomínkách žen regionu X
Název práce v češtině: | Temné období? Školní léta a mládí v období tzv. normalizace ve vzpomínkách žen regionu X |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dark Era? Women´s memories of their childhood and youth in the "normalization" period |
Klíčová slova: | žena, reflexe, vzpomínky, dětství, mládí, normalizace |
Klíčová slova anglicky: | women, reflection, "normalizace" |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Blanka Soukupová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.03.2013 |
Datum zadání: | 26.03.2013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | PhDr. Mirjam Moravcová, DrSc. |
Zásady pro vypracování |
1. Studentka se seznámí se základními historickými a etnologickými tituly pojednávajícími o normalizaci, speciálně o postavení žen v tomto období.
2. Bude realizovat narativní rozhovory s minimálně deseti ženami, jejichž dětství a mládí se odehrálo v období normalizace. 3. Seznámí se s teoretickými pracemi k metodě oral history. 4. Provede vyhodnocení rozhovorů a zanalyzuje obraz tohoto historického období v hlavách žen. 5. Porovná obraz, jaký mají o normalizaci ženy, a jaký předkládá odborná literatura. |
Seznam odborné literatury |
Ed. Gronský, Hřebejk. Dokumenty k ústavními vývoji Československa. III. Praha.
Práce z oblasti zahraniční politiky v období normalizace (Dejmek, Nálevka, Moulis, Valnta, Vykoukal). Práce pjednávající o společenské situaci za normalizace (Kaplan, Pernes, Průcha). |
Předběžná náplň práce |
1. Cíl, Vzorek, Metody - se zvláštním důrazem na oral history a metodu komparace.
2. Tzv. normalizace ve vybraných titulech odborné literatury. 3. Základní témata ženských vzpomínek na normalizaci a jejich obsahová náplň: rodina, škola, přátelé, školní politické manifestace a svátky, nedostatkové hospodářství z pohledu dítěte a mladé ženy. 4. Závěry - základní okruhy vzpomínání, srovnání tzv. normalizace se současností,tzv. normalizace - šťastná doba? |