Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Název práce v češtině: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Název v anglickém jazyce: Human Protection in Emergencies as a Theme for Vocational School Students
Klíčová slova: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment
Klíčová slova anglicky: emergency event, protection of man, military training, vocational education, comparison, chemical experiment
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.02.2013
Datum zadání: 24.06.2014
Datum a čas obhajoby: 08.09.2014 09:15
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt (dříve R207)
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
•Historie ochrany obyvatelstva
•Pojetí civilní obrany v současnosti
•Havárie s únikem nebezpečných látek
•Civilní ochrana v systému českého školství
•Kurikulární reforma v ČR ve vztahu k SOV
•Ochrana za mimořádných událostí v ŠVP na vybraných SOŠ
•Vlastní výzkumné šetření na SOŠ
•Návrh výukového projektu k problematice ochrany za mimořádných událostí
Seznam odborné literatury
1.BENEŠ, P. a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Havárie s únikem nebezpečných látek, radiační havárie: pro chemii a fyziku na ZŠ. Praha : Fortuna, 2002 . ISBN 80-716-8818-5.
2.ČAPOUN, T. a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Chemické havárie: pro střední školy. Praha: Ministerstvo vnitra, Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2009.
ISBN 978-80-86640-64-8.
3.HERINK, J. a BALEK, V. Ochrana člověka za mimořádných událostí : Živelní pohromy : pro zeměpis a přírodopis na ZŠ. Praha: Fortuna, 2002 . ISBN 80-716-8830-4.
4.HORÁK, J., LINHART, I. a KLUSOŇ, P. Úvod do toxikologie a ekologie pro chemiky. Praha : VŠCHT, 2004. 187 s., 15 obr. Dotisk 2007. ISBN :978-80-7080-548-0.
5.HORSKÁ, V., SLÁVIK D. a MARÁDOVÁ E. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Sebeochrana a vzájemná pomoc: text pro občanskou a rodinnou výchovu. Praha: Fortuna, 2002, ISBN 80-716-8829-0.
6.KROUPA, M. Chování obyvatelstva v případě havárie s únikem nebezpečných chemických látek. Praha: Ministerstvo vnitra – generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2004.
7.LINHART P. a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí: pro střední školy. Praha: Fortuna, 2003. ISBN 978-807-1688-693.
8.MARÁDOVÁ, E. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-24-5.
9.MARTÍNEK, B. Ochrana člověka za mimořádných událostí: příručka pro učitele základních a středních škol. Vyd. 2., opr. a rozš. Praha: Ministerstvo vnitra, generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2003. ISBN 80-866-4008-6
Předběžná náplň práce
Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko-výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Human Protection in Emergency (HPE) is the subject of this theoretical research thesis. The theoretical part focuses on a set of human protection in emergency and military training in the broader historical context but also legislative context. Space is devoted to the unambiguous definition of related terms. Furthermore the course curriculum reform with emphasis on the level of secondary vocational education. The practical part is focused on the evaluation of the research that was conducted among the students of first and second years of nonscience oriented secondary vocational schools. Data for the research was obtained by questionnaire survey and analyzed the statistical method. The work also includes a draft concept for the implementation of the teaching of human protection in emergencies. The objective of this proposal is to ensure access to information concerning the HPE for students but also for teachers and that contribute to the formation of desirable patterns of behavior for participation in the incident.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK