Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Soužití českých dětí a dětí cizinců ve školní družině
Název práce v češtině: Soužití českých dětí a dětí cizinců ve školní družině
Název v anglickém jazyce: Coexistence between Czech and foreign pupils in a school club
Klíčová slova: školní družina, dítě, multikulturní výchova, cizinec, vychovatel
Klíčová slova anglicky: After-school childcare, child, multicultural education, a stranger, an educator
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.01.2013
Datum zadání: 28.01.2013
Datum a čas obhajoby: 18.01.2016 08:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 18.01.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracovat odbornou literaturu.
Výběr vzorku respondentů.
Zpracování výsledků dotazníku.
Závěrečné zhodnocení.
Seznam odborné literatury
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton 2006. ISBN 80-7254-866-2
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu multikulturní výchova v praxi. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-182-2
BALVÍN, J. Pedagogika, andragogika a multikultura. Praha: Radix 2012. ISBN 978-80-86798-07-3
MARÁDOVÁ, E. A KOL. Rozvíjení multikulturního porozumění. Praha: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-274-1
Tolarová, B., Hradečná, M., Špirková, A. a kol. Jsme lidé jedné země Program prevence xenofobie a rasismu. Praha: Portál 2013
JIRÁSKOVÁ, V. Multikulturní výchova, Praha Epocha, 2006
Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. Praha: Akropolis 2005. ISBN 80-86903-15-X
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá problematikou soužití Čechů a cizinců ve škole a školní družině. Cílem je zjistit, jak se děti - cizinci zapojí do kolektivu českých dětí, zjistit rozdíl různých kultur, jak se mohou kultury ovlivňovat nebo podporovat. Jaké jsou jazykové bariery a jak se s nimi vyrovnat.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK