Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hračky ve školní družině v minulosti a dnes
Název práce v češtině: Hračky ve školní družině v minulosti a dnes
Název v anglickém jazyce: Toys in the school center in the past and today
Klíčová slova: dítě, hračka, hra minulost, současnost
Klíčová slova anglicky: child, toy, game, history, today
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.01.2013
Datum zadání: 16.03.2015
Datum a čas obhajoby: 20.05.2015 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:07.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu
Pracuji ve školní družině již 15 let. Zajímám se o hračky, které školní družina nabízí dětem. Tyto nabízené hračky nejen odstraňují únavu v odpočinkové části dne, ale také naplňují jejich volný čas.
Formulace problému, který bude v práci řešen:
Hračky ve školní družině, jejich nabídka pro děti mladšího školního věku v minulosti /zjišťováno u rodičů dnešních dětí/, možnosti nabídky hraček v současné době.
Cíl práce:
Cílem BP je zjistit, jaké hračky měli rodiče dnešních dětí ve školní družině, jaká je nabídka pro děti ve školní družině dnes, které hračky a proč upřednostňuji dnešní děti.
Charakteristika metod:
Zvolila jsem metodu skrytého zúčastněného pozorování, strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami.
Struktura práce
BP bude mít část teoretickou, kde se budu zajímat o historii hračky, školní družiny, o hračku, o hru, mladší školní věk, hračky pro mladší školní věk, jak vybrat správnou hračku.
V praktické části se budu věnovat výzkumu s cílem zjistit vybavení školních družin hračkami v minulosti, vybavení školních družin v současnosti. Jaké prostory školní družiny nabízely dětem v minulosti a jaká je situace dnes.
Seznam odborné literatury
ELMANOVÁ, O. Dítě a hračka, Praha: SNP, n. p, 1964.107s.
FIXL, V, OPRAVILOVÁ, E. Současná hračka, Praha: Panorama, 1979.
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina, Praha 1.vyd. Portál, 2003 ISBN 80-7178-751-3.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času,
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas, Praha: Portál, 2004 ISNB 80-7178-927-5.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě se během hry zbavuje napětí. Informatorium: Časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD, leden 2008b, roč. 15. č. 1, s 8-10.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
LNĚNIČKOVÁ, J. Svět dětí, Albatros, 2005 ISNB 80-00-01786-5.
MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. 1.vyd. Praha: Panorama, 1979
MIŠURCOVÁ, M., FIXL, V., FIŠER, J. Hra a hračka v životě dítěte. 2.vyd. Praha, SNP, 1989.144s.
OPRAVILOVÁ, E. Dítě si hraje a poznává svět, Praha: SNP, 1988
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času, Praha: Portál, 2002 ISNB 80-7178-569-5
SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství, Academia, 1982Praha: Portál, 2011 ISNB 978-80-262-0030-7.
TAKÁČOVÁ, E. Význam hry se stavebnicí. Informatorium: Časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD, prosinec 2001, roč. 8. č. 10, s. 6-7.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie, Praha: Karolinum, 2012 ISBN 978-80-246-2153-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK