Hračky ve školní družině v minulosti a dnes
Název práce v češtině: | Hračky ve školní družině v minulosti a dnes |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Toys in the school center in the past and today |
Klíčová slova: | dítě, hračka, hra minulost, současnost |
Klíčová slova anglicky: | child, toy, game, history, today |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.01.2013 |
Datum zadání: | 16.03.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2015 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zdůvodnění výběru tématu
Pracuji ve školní družině již 15 let. Zajímám se o hračky, které školní družina nabízí dětem. Tyto nabízené hračky nejen odstraňují únavu v odpočinkové části dne, ale také naplňují jejich volný čas. Formulace problému, který bude v práci řešen: Hračky ve školní družině, jejich nabídka pro děti mladšího školního věku v minulosti /zjišťováno u rodičů dnešních dětí/, možnosti nabídky hraček v současné době. Cíl práce: Cílem BP je zjistit, jaké hračky měli rodiče dnešních dětí ve školní družině, jaká je nabídka pro děti ve školní družině dnes, které hračky a proč upřednostňuji dnešní děti. Charakteristika metod: Zvolila jsem metodu skrytého zúčastněného pozorování, strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Struktura práce BP bude mít část teoretickou, kde se budu zajímat o historii hračky, školní družiny, o hračku, o hru, mladší školní věk, hračky pro mladší školní věk, jak vybrat správnou hračku. V praktické části se budu věnovat výzkumu s cílem zjistit vybavení školních družin hračkami v minulosti, vybavení školních družin v současnosti. Jaké prostory školní družiny nabízely dětem v minulosti a jaká je situace dnes. |
Seznam odborné literatury |
ELMANOVÁ, O. Dítě a hračka, Praha: SNP, n. p, 1964.107s.
FIXL, V, OPRAVILOVÁ, E. Současná hračka, Praha: Panorama, 1979. HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina, Praha 1.vyd. Portál, 2003 ISBN 80-7178-751-3. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času, HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas, Praha: Portál, 2004 ISNB 80-7178-927-5. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě se během hry zbavuje napětí. Informatorium: Časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD, leden 2008b, roč. 15. č. 1, s 8-10. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3. LNĚNIČKOVÁ, J. Svět dětí, Albatros, 2005 ISNB 80-00-01786-5. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. 1.vyd. Praha: Panorama, 1979 MIŠURCOVÁ, M., FIXL, V., FIŠER, J. Hra a hračka v životě dítěte. 2.vyd. Praha, SNP, 1989.144s. OPRAVILOVÁ, E. Dítě si hraje a poznává svět, Praha: SNP, 1988 PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času, Praha: Portál, 2002 ISNB 80-7178-569-5 SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství, Academia, 1982Praha: Portál, 2011 ISNB 978-80-262-0030-7. TAKÁČOVÁ, E. Význam hry se stavebnicí. Informatorium: Časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD, prosinec 2001, roč. 8. č. 10, s. 6-7. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie, Praha: Karolinum, 2012 ISBN 978-80-246-2153-1. |