Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu - komparace České republiky, Bavorska, Severního Porýní-Vestfálska a Skotska
Název práce v češtině: Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu - komparace České republiky, Bavorska, Severního Porýní-Vestfálska a Skotska
Název v anglickém jazyce: Further Education of a School Headmaster in an International Context - Comparison of the Czech Republic, Bavaria, North Rhine-Westphalia and Scotland
Klíčová slova: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, kvalifikace ředitele školy, kompetenční profil, kvalifikační model
Klíčová slova anglicky: lifelong training, further training of teachers, further training of headmasters, headmaster competence, competence profile, qualifying model
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.01.2013
Datum zadání: 22.01.2013
Datum a čas obhajoby: 15.01.2014 08:15
Místo konání obhajoby: katedra CŠM, M006
Datum odevzdání elektronické podoby:29.11.2013
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2014
Oponenti: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce „Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu“ je srovnání vzdělávání ředitelů škol v České republice, Bavorsku, Severním Porýní - Vestfálsku a Skotsku.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury.
Diplomant je povinen dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2011.
Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné práce, diplomant tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost.
Předběžná náplň práce
Obsahem práce je hledání odpovědi na otázku: „Jsou ředitelé škol v odlišných zemích Evropy vzájemně srovnatelní?“ Autor práce se zabývá tématikou dalšího vzdělávání ředitelů škol v České republice, Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko)a Skotsku. Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech dalšího vzdělávání ve zvolených zemích. Autor práce zjišťuje, že další vzdělávání ředitelů se týká především manažerského a kvalifikačního vzdělávání. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být vzájemně využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to answer the following question: „Are school headmasters in different European countries comparable?“ The author deals with the subject of further training of school headmasteres in the Czech Republic, the Federal Republic of Germany (Bavaria and North Rhine - Westphalia) and Scotland. With the help of selected research methods which were a questionnaire and interviews with headmasters he is trying to report on the opportunities of their further training in selected countries. The author finds out that further training of headmasters focuses primarily on managerial and vocational training. The necessity of further qualification of executives arises from the fact that nowadays headmasters have to meet a wide range of requirements in terms of their competence which they receive through good specialised training. The information obtained can serve as a model or methodological recommendation as in each country the managerial training follows different qualifying models.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK