Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy
Název práce v češtině: | Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competencies of deputy director of kindergarden |
Klíčová slova: | mateřská škola, zástupkyně ředitelky, kompetence, delegování, pravomoci, zodpovědnost |
Klíčová slova anglicky: | kindergarten, deputy director, competencies, delegation, authority, responsibility |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 17.01.2013 |
Datum zadání: | 17.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 16.01.2014 09:00 |
Místo konání obhajoby: | katedra CŠM, M006 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.11.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.01.2014 |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Závěrečná bakalářská práce Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy bude zaměřena na zkoumání vymezování kompetencí této cílové skupiny, komparaci s kompetencemi ředitelky a vzájemným ovlivňováním těchto rozhodujících pracovníků mateřské školy.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2011. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá problematikou předávání kompetencí ředitelkou mateřské školy zástupkyni ředitelky. Tato oblast se zásadně se liší v každé škole, ať již podle kapacity počtu dětí dané školy, schopnostmi ředitelky kompetence delegovat v různém rozsahu, ale i v předpokladech zástupkyně ředitelky tyto předané kompetence naplňovat. Předávání pravomocí a participace na řízení školy zástupkyní ředitelky by měla být každodenní součástí života mateřské školy.
V úvodní části jsou základně vymezeny manažerské funkce, detailnější pohled je zaměřen na oblast kompetencí v obecném pojetí a jejich delegování. Střední část práce je zaměřena na kompetence jako nezbytnou součást v řízení mateřské školy. Posledním okruhem práce je dotazníkové šetření a přehled doporučených kompetencí k delegování na zástupkyni ředitelky MŠ. V závěru práce je seznam využité literatury a přílohy bakalářské práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis deals with problems of transfer competencies by the kindergarten director to deputy director. This area fundamentally differs in every school and it is dependent on the capacity of the number of children in the school or on the ability of the director competencies to delegate in the different extent but even on the assumption of the deputy director to fulfill these transferred competencies. The transfer of authority and participations for the school management by the deputy director should be in an everyday part of the life in the kindergarten.
In the introductory are basically defined management functions and more detailed views are focused on competencies in the generally concept and their delegation. The middle part is concentrated on competencies as an essentials element in the kindergarten management. The last part of thesis is a questionnaire survey and an overview of recommended competencies to delegate the kindergarten deputy director, in the conclusion is a list of used literature and appendices of the bachelor thesis. |