Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Název práce v češtině: Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Název v anglickém jazyce: The Profession of Teaching in the Changing Context of the Current School
Klíčová slova: Profesionalizace učitelství, profesní standard, pragmatismus, kompetence, profesní identita
Klíčová slova anglicky: Professionalisation of teaching, professional standard, pragmatism, competence, professional identity
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.01.2013
Datum zadání: 03.01.2013
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.01.2013
Datum a čas obhajoby: 10.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2013
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2013
Oponenti: doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Dle pravidelných konzultací s vedoucí práce PaedDr. Natašou Mazáčovou, Ph.D.
Seznam odborné literatury
Monografie:
BENDL et. al. 2011. Klinická škola: Místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011.
ISBN 978 – 80 -7290 – 517 - 1

BURIÁNEK, J., 2003. Sociologie, Praha: Fortuna 2003. 1.vyd. ISBN 80-7168-754-5
HAVLOVÁ, J. Profesní dráha ve 20. století, Úvod do sociologie povolání, Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-220-6

JUKLOVÁ, K., Identita začínajících učitelů, Archiv závěrečné práce FF D-PS PSV, Masarykova univerzita v Brně, obhájena 06. 11. 2009. Dostupné z:http://is.muni.cz/th/6899/ff_d/. Staženo dne 03. 05. 2013, datum poslední aktualizace nezjištěno.

RÝDL, K., 2012. Vliv socioekonomického vývoje společnosti na pojetí kvality školy
v ČR – Vydání 1. – Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, s. 57,
ISBN 978-80-87063-76-7
SKUTIL, M. a kol. 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství, Praha: Portál 2011. I. Vyd. ISBN 978 – 80 – 7367 – 778 - 7 STRAUSS, CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu, Brno: Albert 1999. I. vyd. ISBN 80 – 85834 – 60 – X
ŠANDEROVÁ, J., 2009. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: SLON, 2009, s. 90-96. ISBN 978‑80‑86429-40-3

TOMKOVÁ et al. 2012. Rámec profesních kvalit učitele, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4, dostupné z
http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/08_Ramec_profesnich_kvalit_ucitele.pdf
citováno dne 02.06.2013, datum poslední aktualizace nezjištěno.

Odborné články:
HEAGREAVES, A., 2000. Four Ages of Professionalism and Professional Learning, Teachers and Teaching: Theory and Practice, Volume 6, Issue 2, 2000, pages 151-182. dostupné zhttp://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/713698714#.UbNrX_n0Ed0 , staženo 10. 04. 2013

KOŤA, J., Profesionalizace středoškolských profesorů – od skromných počátků k rozvinutým aktivitám. E-pedagogium, Roč. 2012, č. 3 (2012), s. 35-49

BEDNAŘÍKOVÁ, I., Profesionalizmus a kvalita vysokoškolské výuky, Technológia vzdelávania, Vol 17, No 9 (2009). ISSN 1335 – 003X

KOŤA, J., Profesionalizace učitelů. Učitelské noviny, Roč. 98, č. 44 (1995), s. 16

RYAN, Paul, Evaluating Vocationalism, European Journal of Education, 38, 2003, č. 2, s. 147 – 162

EDMOND, HAYLER, On either side of the teacher: perspectives on professionalism in education. Journal of Education for Teaching, 2013, Vol. 39, No. 2, s. 209 – 221

TOWNSEND, T., 2011. Searching High, Searching Low, Searching East, Searching West: Looking for Trust in Teacher Education, Journal of Education for Teaching 37 (4): 483- 499, 2011.

ERAUT, Michael, 1994. Developing Professional Knowledge and Competence, first published in 1994 By RoutledgeFalmer, Oxon. Reprinted 1996, 1997, 1999, 2000. ISBN 0 7507 0330 X, s. 241.

EVETTS, J., 2012. Professionalism in Turbulent Times: Change, Challanges and Opportunities, Paper presented at the ProPel International Conference, 9. - 11. 05. 2012 in Stirling.

HARGREAVES, D. H., 1994. The new professionalism: The synthesis of professional and institucional developement, Teaching and Teacher Education 10 (4): 423 – 428,

STRONACH et al., 2002. Towards an uncertain politics of professionalism: Teachers and Nurse Identities in Flux, Journal of Education Policy 17 (1): 109 – 138

FURLONG, J., 2002. Ideology and Reform in Teacher Education in England: Some Reflections on Cochran-Smith and Fries.“ Educational Researcher 31 (6): 23 -25

JANTULOVÁ – ŠŤOVÍČKOVÁ, M., 2005. Sociální studia. Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně, 1/2005. S. 131–146. ISSN 1214-813X. dostupné z http://socstudia.fss.muni.cz/dokumenty/080229144248.pdf

UNWIN, A., 2007. The professionalism of the higher education teacher: what's ICT got to do with it? Teaching in Higher Education, 12. pp. 295-308. ISSN 1356-2517. dostupné zhttp://eprints.ioe.ac.uk/254/1/Unwin2007TheProfessionalism295.pdf, citováno 09. 05. 2013, datum poslední aktualizace nezjištěno.

RYAN, P., Evaluování profesionalizace, překlad článku in Zpravodaj. Odborné vzdělávání v zahraničí. Roč. 15, č. 4 (2004), s. 1 – 12, přílohy

Organizace:
TDA, 2008. Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training (Revised 2008). London: TDA

Standard učitele – Velká Británie, Národní archiv vlády Velké Británie, dostupné z
http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20130401151715/https://www.education.gov.uk/publications/eOrderingDownload/teachers%20standards.pdf, datum poslední aktualizace nezjištěno

MŠMT ČR, 2008. Tvorba profesního standardu kvality učitele (Vstupní dokument pro veřejnou diskusi), dostupné zhttp://www.msmt.cz/standarducitele/navrh-standardu, staženo 29. 05. 2013. Datum poslední aktualizace nezjištěno.

MŠMT ČR, Obsahová analýza 2. kola diskuze o standardu, 2009, dostupné zhttp://www.msmt.cz/standarducitele/obsahove-analyzy-diskusnich-prispevku, citováno dne 28. 05. 2013, datum poslední aktualizace nezjištěno

MŠMT ČR, 2009. Národní kvalifikační rámec terciárního vzdělávání (Q – Ram), dostupné zhttp://qram.reformy-msmt.cz Staženo dne 28. 06. 2013, datum poslední aktualizace nezjištěno.

MŠMT ČR, 2002. Bílá kniha. Dostupné z:http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol, datum poslední aktualizace 1. únor 2007 14:21

OECD, Financování školství, vztah k HDP. Dostupné z
http://cs.wikipedia.org/wiki/Terci%C3%A1rn%C3%AD_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD, citováno 10. 05 .2013. Datum poslední aktualizace nezjištěno.

OECD, 2011. Building a High-Quality Teaching Profession: Lessons from around the World. ISBN: 9789264098435. Publication: 30/11/2011. dostupné zhttp://www.oecd.org/fr/edu/scolaire/programmeinternationalpourlesuividesacquisdeselevespisa/buildingahigh-qualityteachingprofessionlessonsfromaroundtheworld.htm , citováno 03.06.2013

OECD, ISCED 2011. Ke stažení nahttp://www.nuv.cz/publikace-a-periodika/nova-mezinarodni-klasifikace-vzdelavani-isced-2011

OECD, „Building a High-Quality Teaching Profession: Lessons from around the World“, Paris: OECD Publishing, dostupné zhttp://www.oecd.org/fr/edu/scolaire/programmeinternationalpourlesuividesacquisdeselevespisa/buildingahigh-qualityteachingprofessionlessonsfromaroundtheworld.htm, citováno dne 20. 05. 2013
ENQA Members Forum, 2013. Dostupné z http://www.akreditacnikomise.cz/cs/aktuality/463-zasedanienqa.html Staženo dne 03. 07. 2013, datum poslední aktualizace nezjištěno.

Člověk v tísni, Reforma školství v České republice, s. 5. Dostupné z:http://www.clovekvtisni.cz/uploads/file/1364590232-reforma%20%C5%A1kolstv%C3%AD%20v%20CR.pdf , staženo 12. 04. 2013

Další zdroje:
ČÁKIOVÁ, J., Britský vzdělávací systém, dostupné zhttp://www.nicm.cz/britsky-vzdelavaci-system, datum stažení 23.05.2013

JÁNSKÝ, J., Rigidita českého školství není jen vinou učitelů, jde o celospolečenský problém, 25. 01. 2011, dostupné zhttp://www.blisty.cz/art/56897.html, citováno 20. 05. 2013

KIDD, D., 2013. Teachers, let's get behind the education spring ,The Guardian – Professional – Teacher Network, Tuesday 23 April 2013, 07.00 BST, dostupné zhttp://www.guardian.co.uk/teacher-network/teacher-blog/2013/apr/23/michael-gove-education-spring-teacher-protest?CMP=new_54&CMP=, citováno 28.05.2013

Britské listy, Hrubá komercializace britských univerzit má pokračovat, ISSN 1213-1792. Dostupné z:http://www.blisty.cz/art/62088.html 27.01.2012, staženo 24.05. 2013

Zákon o vysokých školách 111/1998. Dostupné z:http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakon-c-111-1998-sb-o-vysokych-skolach

SAMUELSON, Robert J., It’s time to drop the college-for-all crusade, The Washington Post, May 27, 2012,http://articles.washingtonpost.com/2012-05-27/opinions/35456501_1_college-students-josipa-roksa-private-colleges-and-universities
datum stažení 28. 05. 2013

Změna požadavků na asistenta pedagoga: Dostupné z :http://www.inkluze.cz/clanek-464/zmeny-pozadavku-na-asistenta-pedagoga
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK