Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Punching Evil: Redemptive Violence in Alan Moore's Watchmen
Název práce v češtině: Vykupitelské násilí v minisérii Strážci Alana Moorea
Název v anglickém jazyce: Punching Evil: Redemptive Violence in Alan Moore's Watchmen
Klíčová slova: komiks, násilí, Watchmen, Strážci, Alan Moore, Walter Wink
Klíčová slova anglicky: comics, redemptive violence, Watchmen, Alan Moore, Walter Wink
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Ženíšek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.12.2012
Datum zadání: 20.06.2013
Datum a čas obhajoby: 12.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mark Robert Farrell
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Výběr primárního zkoumaného materiálu
2. Nastudování teoretické literatury
3. Vypracování koncepce a stanovení hypotézy
4. Analýza
5. Závěr
Seznam odborné literatury
Chute, Hillary: Comics as Literature? Reading Graphic Narrative
Eisner, Will: Comics and Sequential Art
Hatfield, Charles: Alternative Comics: An Emerging Literature
McCloud, Scott: Understanding Comics: The Invisible Art
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá tématem ospravedlnitelného či vykupitelského násilí v grafickém románu Alana Moorea Strážci. Za pomocí díla Paula Ricoeura Symbolika zla ukazuje původ myšlenky konání násilí a zla za účelem dosažení dobra a nastolení řádu v babylonské tradici, s užitím knihy The Powers That Be od Waltera Winka pak ukazuje na přítomnost a vliv tohoto archetypu v současnosti s přihlédnutím právě ke komiksové tvorbě a nalézá jeho prvky v jednom z nejvýznamnějších titulů tohoto žánru.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor's thesis explores the theme of redemptive violence in Alan Moore's graphic novel Watchmen. The origins of the myth of redemptive violence in the Babylonian creation narrative as outlined by Paul Ricoeur in The Symbolism of Evil are examined, as are the effects of the myth itself, its ubiquitous presence, and its relationship with comic books described in the book The Powers That Be by Walter Wink. The thesis compares the myth with the narrative of Watchmen, and identifies its elements and distinct patterns in one of the comic book medium's most significant titles.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK