Punching Evil: Redemptive Violence in Alan Moore's Watchmen
Název práce v češtině: | Vykupitelské násilí v minisérii Strážci Alana Moorea |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Punching Evil: Redemptive Violence in Alan Moore's Watchmen |
Klíčová slova: | komiks, násilí, Watchmen, Strážci, Alan Moore, Walter Wink |
Klíčová slova anglicky: | comics, redemptive violence, Watchmen, Alan Moore, Walter Wink |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Ženíšek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.12.2012 |
Datum zadání: | 20.06.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mark Robert Farrell |
Zásady pro vypracování |
1. Výběr primárního zkoumaného materiálu
2. Nastudování teoretické literatury 3. Vypracování koncepce a stanovení hypotézy 4. Analýza 5. Závěr |
Seznam odborné literatury |
Chute, Hillary: Comics as Literature? Reading Graphic Narrative
Eisner, Will: Comics and Sequential Art Hatfield, Charles: Alternative Comics: An Emerging Literature McCloud, Scott: Understanding Comics: The Invisible Art |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá tématem ospravedlnitelného či vykupitelského násilí v grafickém románu Alana Moorea Strážci. Za pomocí díla Paula Ricoeura Symbolika zla ukazuje původ myšlenky konání násilí a zla za účelem dosažení dobra a nastolení řádu v babylonské tradici, s užitím knihy The Powers That Be od Waltera Winka pak ukazuje na přítomnost a vliv tohoto archetypu v současnosti s přihlédnutím právě ke komiksové tvorbě a nalézá jeho prvky v jednom z nejvýznamnějších titulů tohoto žánru. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor's thesis explores the theme of redemptive violence in Alan Moore's graphic novel Watchmen. The origins of the myth of redemptive violence in the Babylonian creation narrative as outlined by Paul Ricoeur in The Symbolism of Evil are examined, as are the effects of the myth itself, its ubiquitous presence, and its relationship with comic books described in the book The Powers That Be by Walter Wink. The thesis compares the myth with the narrative of Watchmen, and identifies its elements and distinct patterns in one of the comic book medium's most significant titles. |