Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace a postoje studentů ke studiu u navazujícího magisterského programu Intenzivní péče
Název práce v češtině: Motivace a postoje studentů ke studiu u navazujícího magisterského programu Intenzivní péče
Název v anglickém jazyce: Motivation and attitudes of students to study at the master's program of Intensive Care
Klíčová slova: intenzivní péče, specializační vzdělávání, motivace, postoje ke studiu, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy
Klíčová slova anglicky: intensive care, specialized education, motivation, attitudes to study, 1st Faculty of Medicine Charles University
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK (11-00250)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Heczková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.10.2013
Datum zadání: 23.10.2013
Datum a čas obhajoby: 16.06.2014 09:45
Místo konání obhajoby: Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK
Datum odevzdání elektronické podoby:22.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (B01602)
Oponenti: Mgr. Bc. Ivana Eckelová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce musí odpovídat Opatření děkana č. 10/2010 a Manuálu pro vytvořená závěrečných kvalifikačních prací 1. LF UK a ÚTPO.
Seznam odborné literatury
- Bártlová, S. Hajduchová, H. (2010). Předávání kompetencí mezi lékařem a sestrou. In: Šimek J.(eds) Nový kontakt no.1. 20 -33. Retrieved November 23, 2013, fromhttp://www.zsf.jcu.cz/cs/dekanat/edicni-a-distribucni-cinnost/import/periodika/kontakt/jednotliva-cisla-casopisu-kontakt-podle-rocniku/kontakt-2010/1-2010/predavani-kompetenci-mezi-lekarem-a-sestrou
- Čížková, L. Salcburgerová, L. (2009).Vliv sestry na kvalitu a úroveň praktické výuk studentů. In Sestra. roč. 19. č. 7-8. 20 - 21. Praha: Mladá fronta a.s.
- Drdulová, A. Oplatková K. (2008). Vše o specializačním vzdělávaní. In Hettnerová, M.(eds) Florence. roč. 4, č. 9. 328.Praha: Ambit Media a.s.
- Haluzíková, J., Volfová, I.(2007). Naše zkušenosti se vzdělávaním sester specialistek In: Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství II. 1. vyd. Sborník příspěvků II. Slezské vědecké konference ošetřovatelství s mezinárodní účastí konané dne 10. května 2007. 59 – 60. Opava: Slezská univerzita v Opavě. Filozoficko-přírodovědecká fakulta. Ústav ošetřovatelství.
- Gulášová, I. , Švecova J., Breza, J. Riedl,I. (2010). Manažment práce sestry na oddelení anestézie a intenzívnej medicíny. In: Kvalitná ošetrovateľská starostlivosť – základný predpoklad kvality života pacientov. 1. vyd. Zborník referátov z 3. Slovenského chirurgického dňa v Košiciach. 103 – 108.Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. Fakulta zdravotníctva.
- Koubková, L. (1993). Sestra pro intenzivní péči v moderní perspektivě. In Sestra. roč. 3. č. 2. 3. Praha: Mladá fronta a.s.
- Lörincová D. (2013) Srovnání vzdělávání sester pro intenzivní péči v České a Slovenské republice. Praha: Univerzita Karlova. 1.lékařská fakulta.
- Obročníková, A.Majerníková, Ľ. (2012) Motivačné a demotivačné činitele pre vzdelávanie a prácu sestier. In: Quo vadis zdravotníctvo. 1.vyd. Zborník príspevkov z vedecko – odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou z 8.- 9. novembra 2012. 422-433. Fakulta zdravotníckych odborov Prešovskej univerzity v Prešove. Retrieved November 23, 2013, from http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dernarova6/subor/p15.pdf
- Vévoda, J. (2013) Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada Publishing a.s.
- MZ (2011). Vyhláška o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Sbírka zákonů č. 55 / 2011, částka 20 ze dne 14. brězna 2011. Ministerstvo zdravotnictví České republiky, Retrieved November 23, 2013, from http://www.mzcr.cz/dokumenty/informace-k-vyhlasce-c-sb-kterou-se-stanovi-cinnosti-zdravotnickych-pracovniku-a-jinych-odbornych-pracovniku-ve-zneni-vyhlasky-c-sb_4763_949_3.html
- MZ (2010). Nové vzdělávací programy specializačního vzdělávání pro nelékařské zdravotnické pracovníky dle Nařízení vlády č. 31/2010 Sb ze 11.ledna 2010. Ministerstvo zdravotnictví České republiky, Retrieved November 23, 2013, fromhttp://www.mzcr.cz/Odbornik/dokumenty/nove-vzdelavaci-programy-specializacniho-vzdelavani-pro-nelekarske-zdravotnicke-pracovniky-dle-narizeni-vlady-c-sb_4225_3.html
Předběžná náplň práce
Diplomová práce je zaměřena na zjištění faktorů motivujících k zahájení studia, představy o průběhu výuky a očekávaní od náplně navazujícího magisterského studijního programu Intenzivní péče na 1. LF UK ze strany studentů. Dále se zaobírá mírou využitelnosti získaných znalostí pro jejich následnou praxi.
Teoretická část obsahuje přehled možností specializačního a dalšího vzdělávaní v České republice, obecné podmínky pro kvalifikační a specializační vzdělávání sester, kompetence sester pro intenzívní péči, motivační a demotivační faktory k prohloubení vzdělání a specializaci v oboru.
Empirická část obsahuje kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření u současných i bývalých studentů navazujícího magisterského studia oboru Ošetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy.
Výstup práce bude sloužit jako podklad k případným úpravám a zkvalitnění celého studia včetně plánované kombinované formy výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Determination of motivating factors to initiate studies at the 1st Faculty of Medicine by Charles University, ideas about educational process and expectations of the master´s degree program of the intensive care is the main purpose of this thesis. Then it deals with applicability rate of the acquired knowledge to their subsequent practice.
Theoretical part provides the overview of possibilities of specialisation and further education in the Czech Republic as well as the general conditions for the qualification and special training of nurses, current competences of nurses in intensive care, motivations or aversion to improve formerly acquired education and to specialise themselves in the field.
Empirical part includes quantitative research through questionnaire survey, made by current as well as former students of the Master´s degree of nursing care in anaesthesiology, resuscitation and intensive care at the 1st Faculty of Medicine by Charles University.
The output of this work may be used for possible adjustments and improvements the quality of study including planning combined form of study at the 1st Faculty of Medicine by Charles University.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK