Princip individualizace v hodnocení žáků na 1. stupni základních škol
Název práce v češtině: | Princip individualizace v hodnocení žáků na 1. stupni základních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Principle of individualizion in evaluation process at primary school |
Klíčová slova: | hodnocení, individualizace, žák, učitel, postoj, strategie |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 05.12.2012 |
Datum zadání: | 05.12.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.03.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude mít teoreticko-praktický charakter. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy, zdůvodněn současný požadavek na individualizaci výuky jako klíčového principu humanistické, na dítě orientované pedagogiky. Budou prezentovány strategie, jakými lze přistupovat k naplňování tohoto principu v oblasti hodnocení výuky. Významnou kapitolu teoretické části bude tvořit sumarizace poznatků týkajících se postojů učitelů popř. rodičů k tomuto principu, prezentace výhod a rizik, které snaha o zohledňování individuálních potencialit žáků při hodnocení přináší.
V praktické části budou předloženy výsledky výzkumu mapujícího na základě dotazování postoje učitelů primárních škol k tomuto požadavku, argumenty vedoucí k jeho přijetí/odmítnutí. U skupiny učitelů reprezentující akceptující postoje bude dále kombinací metod přímého pozorování ve výuce a rozhovorů zjišťována shoda mezi postojem a jednáním a dále specifikovány konkrétní postupy, metody a strategie, které tito učitelé používají a jež se mohou stát příklady dobré praxe pro začínající učitele. |
Seznam odborné literatury |
KOŠŤÁLOVÁ, H; MIKOVÁ, Š. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál, 2012.
KOLÁŘ, Z; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2012. KASÍKOVÁ, H; VALIŠOVÁ, A. Pedagogika pro učitele.Praha: Grada, 2010. Kol.aut. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2012. |