Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Parafráze klasického uměleckého díla - didaktická transformace a aplikace tématu do výuky výtvarné výchovy
Název práce v češtině: Parafráze klasického uměleckého díla - didaktická transformace a aplikace tématu do výuky výtvarné výchovy
Název v anglickém jazyce: Paraphrase classical artwork - a didactic transformation and application of topics in art education
Klíčová slova: parafráze, klasické umělecké dílo, analýza, tvar, transformace, alterace, fotografie, výtvarné umění, výtvarná výchova, žák
Klíčová slova anglicky: paraphrase,classic artwork, transformation, analysis, shape, photography, alteration, art, art education, pupil
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.11.2012
Datum zadání: 22.11.2012
Datum a čas obhajoby: 08.09.2014 00:00
Místo konání obhajoby: UK Pedf - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:20.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: prof. ak. mal. Martin Velíšek, Ph.D.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci se zaměřte na problém řešící parafrázi jako nástroj proměny klasického výtvarného díla. Zabývejte se možnostmi parafráze, citacemi a eventuelně take dalšími možnostmi transformací uměleckého díla. Téma vztáhněte do širších uměleckých, umělecko historických, filosofických a sociokulturních oblastí. Ve své práci se zaměřte také na rozbor uměleckého díla, na hledání významů ve vybraných dílech a práci s jednotlivými kompozičními prvky.
V rámci výtvarné části vytvořte soubor autorských fotografií, vycházející z klasických, Vámi zvolených malířských děl, demonstrující proměnu a autorský posun. Zkoumejte také úlohu jednotlivých prvků v obraze a pracujte s nimi.
V didaktické části vytvořte projekt pro žáky 2. stupně základní školy, vycházející z tématu diplomové práce, navazujícíjí na poznatky teoretické i výtvarné části práce. Paralelně vycházejte také z uměleckohistorických kontextů a ze současných kurikulárních dokumentů RVP.
Seznam odborné literatury
BECKER U. Slovník symbolů, Portál, 2002
HALL J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, MF, 1991
LURKER M. Slovník biblických obrazů a symbolů, Vyšehrad, 1999
PETŘÍČEK M. Myšlení obrazem – průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé, Herrmann & synové, 2009
PETŘÍČEK M., VELÍŠEK M. Pohledy (které tvoří obrazy), nakl.PedfUK, 2012
ROYT J., ŠEDINOVÁ H. Slovník symbolů, MF, 1998
BENOIST, L.; Znaky, symboly a mýty. Praha: Victoria Publishing, 1995
DOUBRAVOVÁ, J.; Sémiotika obecná, uměnovědná a hudební. Bratislava: 1993.
FONTANA, D.; Tajemný jazyk symbolů. 1. vyd. Praha – Litomyšl: Paseka, 1994. ISBN 80-85192-91-8.
FOUCAULT, M.; Archeologie vědění. Praha: Herman a synové, 2000.
KOMÁREK, S.; Příroda a kultura: svět jevů a svět interpretací. Praha: Vesmír, 2000.
PANOFSKY, E.; Význam ve výtvarném umění. 1. vyd. Praha: Odeon 1981.
ADORNO, T.; Estetická teorie. 1.vyd. Praha: Panglos, 1997. ISBN 80-902205-4-1.
AGENTURA BLACKCOFEE: Ikony, symboly, piktogramy. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-824-1.
AUERBACH, E.; Mimésis. Zobrazení skutečnosti v západoevropských literaturách. Praha: 1998.
AUMONT, J.; Obraz. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2005. ISBN 80-7331-045-7.
HLAVÁČEK, J.; Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: Ped F UK, 1997.
BLÁHA, J., ŠAMŠULA, P.; Průvodce výtvarným uměním 3, 4, 5. Praha: Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6
Předběžná náplň práce
Systematické studium odborných pramenů, průběžné řešení didaktické a výtvarné části práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Systematical study of special resources, resolution of didactic and author´s part of diploma work.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK