Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Název práce v češtině: Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Název v anglickém jazyce: Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education
Klíčová slova: mobilní vzdělávání – m-learning – mobilní zařízení – informační chování – digitální generace – digitální domorodci – digitální přistěhovalci – projekty mobilního vzdělávání – mobilní vzdělávací aplikace – tablet – smartphone – dotazníkový průzkum
Klíčová slova anglicky: mobile learning – m-learning - mobile devices – information behavior – digital generation – digital natives – digital immigrants – mobile learning projects – mobile educational applications – tablet – smartphone – questionnaire evaluation
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.08.2013
Datum zadání: 28.08.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.11.2013
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat termín "mobilní vzdělávání" a definovat pojmy související. Práce se zaměří na popsání konkrétních příkladů mobilních vzdělávacích aplikací a na popsání konkrétních příkladů zapojení m-learningu do výuky na českých školách. Praktickou část práce bude tvořit průzkum mezi pedagogy a studenty vybraných škol, jehož cílem je ověřit, jak používání mobilních zařízení ovlivňuje informační chování vybraných respondentů.

Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Obecná charakteristika m-learningu a souvisejících pojmů
3. Mobilní zařízení - výhody a nevýhody
4. Konkrétní příklady mobilních vzdělávacích aplikací a zapojení mobilního vzdělávání do výuky
5. Průzkum mezi pedagogy a studenty se zaměřením na informační chování studentů používajících mobilní aplikace ve školní výuce
6. Závěr

Diplomová práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ALLY, Mohamed. Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. Edmonton: AU Press, 2009. ISBN 978-189-7425-435.

GUY, Retta. Mobile Learning: Pilot projects and Initiatives. Santa Rosa: Informing Science Press, 2010. ISBN 978-1-932886-31-3.

GUY, Retta. The Evolution of Mobile Teaching and Learning. Santa Rosa: Informing Science Press, 2009. ISBN 978-193-2886-146.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK