Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou
Název práce v češtině: Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou
Název v anglickém jazyce: Massage as a mean of a compensation of graphomotor performance by children with Cerebral Palsy.
Klíčová slova: grafomotorika, mozková obrna, uvolňující masáž, účinky masáže
Klíčová slova anglicky: graphomotoric, cerebral palsy, relaxing massage, effects of massage
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavlína Nováková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.09.2012
Datum zadání: 03.09.2012
Datum a čas obhajoby: 18.09.2012 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:04.09.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:06.09.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2012
Oponenti: doc. PhDr. Blanka Hošková, CSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BARLOW, J., POWELL, L. A KOL., The Training and Support Programme (involving basic massage) for patente of children with cerebral palsy: An implementation study. Journal of Bodywork and Movement Therapies. 2007, č. 11, s 44-53.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., Rozvoj grafomotoriky. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0977-1.
BENJAMIN, P. J., LAMP, S.P., Understanding sports massage. Chapaign: Human kinetics, 2005. ISBN 0-7360-5457-X.
BRUMMITT, J., The Role of Massage in Sports Performance and Rehabilitation: Current Evidence and Future Direction. North American Journal of Sports Physical Therapy [online]. 2008, [cit 29. 6. 2012]. Dostupné z: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2953308/?tool=pubmed
CACKOVÁ, A., Rozvoj grafomotoriky u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Brno: MU v Brně, 2007. Bakalářská práce. Vedoucí práce: Dagmar Opatřilová.
ČERNÁ, M., Rozvíjení pohybových dovedností mentálně retardovaných jedinců. Praha: PedF UK, 1981. Kandidátská disertace.
ČIHÁK, R., Anatomie I. 2. vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-970-5.
FIELD, T. A KOL., Massage has Positive Effects on Biochemistry. Massage Magazine. [online]. 2009, [cit 29. 8. 2011]. Dostupné z: http://www.massagemag.com/News/massage-news.php?id=6029&catid=235&title=massage-has-positive-effects-on-biochemistry
FOJTOVÁ, J., Využití masáže jako prostředku kompenzace u dětí s poruchou grafomotoriky. Praha: UK FTVS, Katedra ZTV a TVL, 2009. Bakalářská práce.
GLEW, G. M. A KOL., Survey of the Use of Massage for Children with Cerebral Palsy. International Journal of Therapeutic Massage and Bodywork. 2010, č.4, s 10-15.
GOATS, G. C., Massage – the scientific basis of an ancient art: part 2. Physiological and therapeutic effects. British Journal of Sports Medicine [online]. 1994, [cit 29. 8. 2011]. Dostupné z:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1332056/pdf/brjsmed00015-0011.pdf
HELBICHOVÁ KARLÍČKOVÁ, I., Ucelená péče o děti s kombinovaným postižením a možnosti jejich všestranného rozvoje. Brno: MU Pedagogická fakulta, 2007. Diplomová práce.
HERMANDEZ-REIF, M. H., FIELD, T. A KOL., Cerebral Palsy symptome in children decreased following massage therapy. Early Child Development and Care. 2005, č. 175, s 445-456.
HOŠKOVÁ, B. Masáž ve sportu. Praha: Olympia, 2000. ISBN 80-7033-093-7.
HOŠKOVÁ, B., MAJOROVÁ, S., NOVÁKOVÁ, P., Masáž a regenerace ve sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1767-1.
CHRÁSKA, M,., Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
International Journal of Therapeutic Massage & Bodywork [online], [cit 10. 2. 2012]. Dostupné z: http://www.ijtmb.org/index.php/ijtmb
JÁNOŠDEÁK, J., Športovná masáž. Bratislava: Šport, 1976. ISBN 77-034-76.
JAKOBOVÁ, A., Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. ISBN 978-80-7368-488-4.
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
JOHNOVÁ, J., Kreslením k hezkému psaní. Uvolňovací cviky [online], [cit 25. 1. 2012]. Dostupné z: http://www.jak-spravne-psat.cz/cs/kreslenim-k-hezkemu-psani
KOLÁŘ, P., Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOMÁRKOVÁ, L., Metodika rozvoje jemné motoriky u dítěte předškolního věku. Brno : MU Pedagogická fakulta, 2008. Diplomová práce.
KVAPILÍK, J., Sportovní masáž pro každého. Praha: Olympia, 1991.ISBN 80-7033-120-8.
KRAUS, J. A KOL., Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1018-8.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
LIPNICKÁ, M., Rozvoj grafomotoriky a podpora psaní. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-244-7.
LOOSE, ANTJE C., Grafomotorika pro děti předškolního věku : cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. 4. vyd. Praha: 2011. ISBN 978-80-7367-883-8.
LOOSEOVÁ, A. C., Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-256-0.
MACHOVÁ, E., Hipoterapie, součást léčebné terapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou. České Budějovice: JU v Českých Budějovicích, 2011. Bakalářská práce. Vedoucí práce: Jaroslava Eisertová.
MAREŠOVÁ, E., JOUDOVÁ, P., SEVERA, S., Dětská mozková obrna. Možnosti a hranice včasné diagnostiky a terapie. 1. vyd. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-703-5.
MLČÁKOVÁ, R., Grafomotorika a počáteční psaní. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
MKN-10, Mezinárodní klasifikace nemocí a její aktualizace [online]. 2009, [cit 10. 2. 2012]. Dostupné z: http://www.uzis.cz/cz/mkn/MKN-10_aktualizace.pdf.
NOVÁKOVÁ, P., Vliv masáže a pasivního odpočinku na zotavení svalu po aplikované zátěži. Praha: UK FTVS, Katedra ZTV a TVL, 2009. Disertační práce.
NOVOHRADSKÁ, E. Grafomotorika – možné hodnotící kritérium stavu posturálního systému dětí v předškolním věku. Praha: UK FTVS, 2007. Diplomová práce.
NOVOTNÝ, M. A KOL., Šimonovy pracovní listy. 16, Grafomotorická cvičení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-855-5.
NOVOTNÁ, I., Logopedické mal’ovanky. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3418-4.
OPATŘILOVÁ, D. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. Brno: MU, PedF - Katedra speciální pedagogiky, 2003. ISBN 80-210-3242-1.
OPATŘILOVÁ, D., Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s mozkovou obrnou. 2. vyd. Brno: 2010. ISBN 978-80-210-5266-6.
PŘINOSILOVÁ, D., Diagnostika ve speciální pedagogice. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-142-3.
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. A KOL., Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
RIEGEROVÁ, J. a kol., Rekondiční a sportovní masáže. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1661-8.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. et al. Dětská klinická psychologie. 4. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1049-8.
STORK, U., Technika masáže v rehabilitaci. 1. české vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2663-2.
SVOBODA, M.,KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M., Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODOVÁ, J., Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC - se zaměřením na rozvoj grafomotoriky. 1. vyd. Brno: MU v Brně, 1997. ISBN 80-210-1495-4.
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol., Psychopedie. Praha: Parta, 2007. ISBN 978-80-7320-099-2.
VÁGNEROVÁ, M., PSYCHOLOGIE HANDICAPU. 3. část. Vývoj postiženého dítěte v předškolním věku. 2. vyd. Liberec: 2003, Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7083-772-1.
VÉLE, F., Pohyb a vědy o pohybu, III. část. In Rehabilitace a fyzikální lékařství, 1996. Roč. 3., č. 2. ISSN 1211-2658.
VÍTKOVÁ, M. A KOL., Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.
VOJTA, V., Vyjadřovací schopnost vývojové kineziologie. In Rehabilitace a fyzikální lékařství, 1997. Roč. 4, č. 1. ISSN 1211-2658.
VOJTA, V., PETERS, A., Vojtův princip. 1. české vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2710-3.
WEERAPONG, P. A KOL., The Mechanisms of Massage an Effects on Performance, Muscle Recovery and Injury Prevention. Sports Medicine. 2005, č. 35 (3), s 235-256.
ZELINKOVÁ, O., Poruchy učení : specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
Předběžná náplň práce
Cílem diplomového výzkumu je ověřit pozitivní účinek uvolňující masáže u dětí s mozkovou obrnou ve vztahu k aktuálnímu grafomotorickému výkonu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The objective of diploma thesis is to verify a positive effect of relaxing massage by children with Cerebral Palsy relate to current graphomotor performance.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK