Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Adaptační kurz na středních školách v ČR
Název práce v češtině: Adaptační kurz na středních školách v ČR
Název v anglickém jazyce: The Adaption Course on High Schools in the Czech Republic
Klíčová slova: Adaptační kurz, školní třída, student, třídní učitel, skupinová dynamika, zážitková pedagogika, hra, zkušenostní /Kolbův/ cyklus, reflexe, dramaturgie kurzu.
Klíčová slova anglicky: Adaption course, classroom, student, class teacher, group dynamics, experiential learning, game, experiential /Kolb’s/ cycle, reflection, course dramaturgy.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Vedoucí / školitel: Mgr. Sylvie Stretti, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.07.2012
Datum zadání: 02.07.2012
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.07.2012
Datum a čas obhajoby: 11.06.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2014
Oponenti: PhDr. Monika Nová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 2. Překl. Dana Lisá. Praha: Portál, 2011, 375 s. ISBN 978‑‑807-3679-309.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. ISBN 978-802-4727-424.
ČINČERA, Jan. Práce s hrou: pro profesionály. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 115 s. ISBN 978-802-4719-740.
DRAHANSKÁ, Petra a kol. Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Ed. Lucie Slejšková. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011, 115 s. ISBN 978-80-260-1046-3.
DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 2.opr.vyd. Praha: Portál, 1998, 175 s. ISBN 80-717-8251-3.
DUBEC, Michal. Adaptační (stmelovací) soustředění. Vyd. 1. Praha: Projekt Odyssea, 2007, 49 s. ISBN 978-80-87145-22-7.
ERIKSON, Erik H. Osm věků člověka. Vyd. 1. Praha: Propsy, 1997, 21 s.
FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 201 s. ISBN 978‑802-5117-019.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 774 s. ISBN 978-807-3675-691.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 80-717-8983-6.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 80-717-8983-6.
HERMOCHOVÁ, Soňa. Skupinová dynamika ve školní třídě. Vyd. 1. Kladno: AISIS, 2005, 169 s. ISBN 80-239-5612-4.
HORA, Petr a kol. Prázdniny se šlehačkou: Malá instruktorská příručka. Praha: Mladá fronta, 1984, 304 s.
JIRÁSEK, Ivo. Vymezení pojmu zážitková pedagogika. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice, roč. 2007, č. 7. ISSN 1214603X.
Klima současné české školy: sborník příspěvků z 11. konference ČPdS : 14.-15. ledna 2003 Olomouc. Vyd. 1. Ed. Drahomíra Holoušová, Dana Tomanová, Miroslav Chráska. Brno: Konvoj, 2003, 381 s. ISBN 80-730-2064-5.
KLUSÁK, M. a Alena ŠKALOUDOVÁ. Co se v mládí naučíš: Školní klima z perspektivy žáků. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2001. 229 s. ISBN 80-729-0046-3.
KOZEL, Martin. Skupinová dynamika školních tříd. Praha, 2011. Diplomová práce. Institut sociologických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy. Vedoucí práce PhDr., Ing. Petr Soukup.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003, 141 s. ISBN 80‑717‑8747‑7.
MÁSILKA, David a Petr ZAPPE. Vstupní adaptační kurz GO!. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2007, č. 7. ISSN 1214603X.
MIOVSKÝ, Michal. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování. Vyd. 1. Praha: Togga, 2012, 220 s. ISBN 978-80-87258-89-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2. Praha: Academia, 2009, 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9.
NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie. Praha: Academia, 2004, 590 s. ISBN 80‑200‑1290-7.
NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 325 s. ISBN 978-807-3672-768.
PAULUSOVÁ, Zuzana. Smysl a význam dramaturgie při přípravě akcí zážitkové pedagogiky. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2004, roč. 1, č. 1. ISSN 1214603X.
PELÁNEK, Radek. 2008. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6.
PETERS-KÜHLINGER, Gabriele. Komunikační a jiné "měkké" dovednosti: využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 105 s. ISBN 978-80-247-2145-3.
PLAMÍNEK, Jiří. Sebepoznání, sebeřízení a stres: praktický atlas sebezvládání. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Grada, 2008, 178 s. ISBN 978-80-247-2593-2.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
REITMAYEROVÁ, Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 173 s. ISBN 978-80-7367-317-8.
SILLAMY, Norbert. Psychologický slovník. Vyd. 1. české. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 246 s. ISBN 80-244-0249-1.
SKYBA, Michaela. Pôsobenie sociálneho pracovníka a sociálnej pracovníčky v školskom prostredí z pohľadu učiteľov a učitelek. Sociální práce, sociálna práca: časopis pro teorii, praxi a vzdělávání v sociální práci. Brno: Asociace vzdělávatelů v sociální práci, 2013, č. 2, 64-84 s.
SLEJŠKA, Z., E. SLEJŠKOVÁ a D. NAAR. Manuál zážitkové pedagogiky. Praha: Egredior, 2003.
SVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 200 s. ISBN 80-247-0318-1.
ŠEBESTA, Josef. Review: práce se skupinou. Praha, 2011, 20 s.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-717-8308-0.
YALOM, Irvin D a Molyn LESZCZ. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Vyd. 2. Překlad Hana Drábková, Martin Hajný. Praha: Portál, 2007, 647 s. ISBN 978‑807‑3673‑048.
ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her IV.: Hry ve městě a na vsi. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1988, 567 s.

Elektronické zdroje
DUŠKOVÁ, Ludmila. Asertivní práva. In: Asertivita [online]. Aktualizace nezjištěna [cit. 2014-04-19]. Dostupné z:http://www.asertivita.com/default.asp?ids=3&idc=6&idm=1
FEŘTEK, Tomáš. Proč zážitková pedagogika cestou do škol zabloudila. In: Gymnazion, o.p.s. [online]. 2013 [cit. 2014-04-20]. Dostupné z: www.gymnasion.org/archive/article/proc-zazitkova-pedagogika-cestou-do-skol-zabloudila
Hnutí GO! [online]. Aktualizace nezjištěna [cit. 2014-04-18]. Dostupné z: http://www.hnuti‑go.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54
HUČÍNOVÁ, Lucie. Klíčové kompetence v RVP ZV. In: Metodický portál: inspirace a zkušenosti učitelů [online]. 2005 [cit. 2014-04-21]. Dostupné z:http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/335/klicove-kompetence-v-rvp-zv.html/
MACHAČOVÁ, Julie a kol. Stereotýpek v nás: Interkulturní výchovou a prožitkem k toleranci [online]. 2011, 1. vyd. [cit. 2014-04-20]. Dostupné z: http://stereotypek.mkc.cz/metodika-38/
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních: č.j. 21 291/2010-28. 2010. Dostupné z: http://www.prevence-praha.cz/attachments/article/123/Metodicke%20doporuceni%20k%20primarni%20prevenci%20rizikoveho%20chovani.pdf
Prázdninová škola Lipnice [online]. Aktualizace nezjištěna [cit. 2014-04-28]. Dostupné z: www.psl.cz
ROCK, David. SCARF: a brain-based model for collaborating with and influencing others [online]. 2008, s. 9 [cit. 2014-04-21]. Dostupné z: http://web.archive.org/web/20100705024057/http://www.your-brain-at-work.com/files/NLJ_SCARFUS.pdf
SUCHOMEL, Petr a Aneta VESELÁ. Teambuilding dorazil do škol. In: iDNES.cz [online]. 2008 [cit. 2014-04-19]. Dostupné z:http://zpravy.idnes.cz/teambuilding-dorazil-do-skol-tym-utuzuji-i-deti-na-prvnim-stupni-phu-/domaci.aspx?c=A080925_220930_domaci_abr
ŠVEC, Jakub. Týmová práce. [online] 2. vyd. 2006, 48 s. [cit. 2014-04-21] Dostupné z: http://www.odyssea.cz/soubory/k_diplomky_studie_skripta/tymova_prace.pdf
TUCKMAN, Bruce W. Developmental sequence in small groups. Psychological Bulletin [online]. 1965, svazek 63, č. 6, s. 384-399, 2001 [cit. 2014-04-28]. DOI: 10.1037/h0022100. Dostupné z: http://dennislearningcenter.osu.edu/references/GROUP%20DEV%20ARTICLE.doc
ŽÁK, Petr. Adaptační příběh. In: Gymnasion, o.p.s. [online]. 2010 [cit. 2014-04-28]. Dostupné z: http://www.gymnasion.org/archive/article/adapta-n-p-b-h
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK