Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012
Název práce v češtině: | Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Marketing Communication of Neoluxor Bookstores in Years 2008-2012 |
Klíčová slova: | Neoluxor, knihkupectví, marketingová komunikace, komunikační mix, kniha, knižní trh, média, Kanzelsberger |
Klíčová slova anglicky: | Neoluxor, bookstore, marketing communication, communication mix, book, book market, media, Kanzelsberger |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.06.2012 |
Datum zadání: | 22.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2014 |
Oponenti: | PhDr. Jana Čeňková, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce „Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008–2012“ pojednává o způsobu využití marketingové komunikace v oblasti knižního trhu, specificky knihkupectví, na příkladu společnosti Neoluxor s.r.o. Jádrem práce je komplexní deskriptivní analýza marketingové komunikace společnosti na základě sekundárních dat a jednotlivých výstupů marketingového komunikačního mixu omezená lety 2008–2012.
Východiskem práce je nastínění specifik českého knižního trhu, jeho komerčních i sociálních aspektů a vymezení pozice knihy, knihkupectví a knižní kultury v České republice v posledních letech. Po uvedení společnosti Neoluxor stručným zmíněním její historie a prodejní sítě je na teoretickém základě marketingového komunikačního mixu provedeno detailní popsání a posouzení nadlinkových i podlinkových komunikačních aktivit realizovaných touto společností ve sledovaném období. Následné vymezení konkurentů společnosti a komparace marketingových aktivit knihkupectví Neoluxor s knihkupectvím Kanzelsberger přináší cenné podněty k závěrečným návrhům na zefektivnění popisovaných aktivit do budoucna. Tyto návrhy jsou podpořeny výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na sílu značek pražských knihkupectví a vybrané nákupní zvyklosti jejich zákazníků. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Thesis „Marketing communication of the Neoluxor bookstores in years 2008–2012“ discusses the usage of marketing communication in the book market, with special emphasis on bookstores, using the example of Neoluxor s. r. o. bookstores network. The core of this work consists of comprehensive descriptive analysis of Neoluxor's marketing communication based on collected secondary data and specific marketing communication mix outputs limited by years 2008–2012.
Initially, I will outline the specifics of the Czech book market, its commercial and social aspects regarding the definition of position that books, bookstores and book culture has in Czech Republic in recent years. After a brief introduction of Neoluxor by mentioning its history and sales network, I am going to proceed to detailed description and assessment of ATL and BTL communication activities undertaken by the company during reference period. All mentioned above will be laid upon theoretical basis of marketing communications mix. Defining company's competitors and subsequent comparison of Neoluxor with its main competitor Kanzelsberger will provide valuable foundation for final suggestions. These could be used to streamline described activities in the future. Suggestions are supported by results of survey focusing on the strenght of the Prague bookstore brands and selected shopping habits of its customers. |