Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozhlasové vysílání jako komunitní nástroj městských subkultur
Název práce v češtině: Rozhlasové vysílání jako komunitní nástroj městských subkultur
Název v anglickém jazyce: Radio broadcasting as a community tool of urban subcultur
Klíčová slova: komunitní média, rozhlasové vysílání, StreetCulture, subkultura, český mediální systém
Klíčová slova anglicky: community media, radio broadcasting, StreetCulture, subculture, Czech media system
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Josef Maršík, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.06.2012
Datum zadání: 26.06.2012
Datum a čas obhajoby: 24.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2014
Oponenti: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vyložit fenomén komunitního rozhlasového vysílání. V České republice tento sektor není legislativně ukotven, aby doplnil duální systém komerčních a veřejnoprávních stanic, přesto zde stanice tohoto typu existují. Jako předmět případové studie jsem si zvolila internetové rádio zaměřené na vysílání městských subkultur - StreetCulture, které považuji za jedinečný úkaz na českém mediálním trhu. Stanice svou specifičnost dokazuje širokým obsahovým záběrem, protože působí jako platforma pro velké množství různých komunit a je propojena s veřejným prostorem, že kterého vysílá.
V analytické části práce zjišťuji, jakým způsobem naplňuje rádio StreetCulture čtyři základní aspekty komunitních médií podle definice mediálního teoretika Nica Carpentiera: komunitní rozměr, alternativní rozměr, občanský rozměr a rhizomatický rozměr. U každého z těchto aspektů jsem se pokusila nastínit, jakým způsobem se vztahuje ke stanici StreetCulture z hlediska fungování organizace, jak se promítá v obsahové složce vysílání a jakým způsobem jsou jednotlivé aspekty reflektovány také v mimovysílacích aktivitách této občansky prospěšné společnosti.
Cílem této práce není vyvodit všeobecně platné závěry, které by bylo možné aplikovat na ostatní komunitní stanice u nás, ale nabídnout detailnější pohled na fungování stanice StreetCulture a podnítit budoucí možný výzkum v této oblasti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis aims to describe and explain the phenomenon of the community radio broadcasting. Despite the fact, that this sector has not been implemented in the Czech media system to supplement the dual system of public and private stations, broadcasting of this type does exist. As a subject of my case study I chose the internet radio StreetCulture as I consider it to be a unique example within the Czech media market. StreetCulture proves its specificity with a very wide range of contents. It acts as a platform for a large number of different communities and it also interconnects the participants within the public space StreetBar.
The analytical part of the thesis investigates how this radio station fulfils four basic dimensions of community media as defined by the media theorist Nico Carpentier: community aspect, alternative aspect, civil aspect and rhizomatic aspect. For each of these specifics I tried to demonstrate how it relates to the StreetCulture radio station concerning both the organization and content of the broadcast and how it is reflected in various non-broadcasting activities of StreetCulture.
The aim of this study is not to draw general conclusions which could be applied to other community stations in the Czech Republic. It rather offers a detailed insight into the functioning of the StreetCulture radio station and it prospects to encourage the possible future research in this area.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK