Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výklad pojmu retromarketing na příkladu současné marketingové komunikace v České republice
Název práce v češtině: Výklad pojmu retromarketing na příkladu současné marketingové komunikace v České republice
Název v anglickém jazyce: Interpretation of the Retromarketing Concept Illustrated on the Example of Contemporary Marketing Communication in the Czech Republic
Klíčová slova: retromarketing, retro, nostalgie, Česká republika, český, Kofola, Míša, Botas
Klíčová slova anglicky: retromarketing, retro, nostalgia, the Czech Republic, Czech, Kofola, Misa, Botas
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.06.2012
Datum zadání: 22.05.2013
Datum a čas obhajoby: 22.01.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2014
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2014
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce Výklad pojmu retromarketing na příkladu současné marketingové komunikace v České republice se zaměřuje na výklad pojmu retromarketing, jeho současné využití znázorněné na příkladu kampaní českých společností (Kofola, Míša, Botas a dalších), důvod příklonu českých firem k této formě marketingové komunikace a jeho psychologické a sociálně-kulturní aspekty v soudobé české společnosti. Retromarketing využívaly a využívají společnosti spíše intuitivně a nemá v současné době silný teoretický základ. Cílem práce je v první řadě pojem retromarketing vyložit, v druhé řadě pak zjistit, proč je retromarketing jako forma marketingové komunikace využívanější stále větším počtem českých společností a analyzovat, na příkladech konkrétních kampaní, jakým způsobem je tato forma marketingu aplikována. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Část teoretická je zaměřena na objasnění pojmu, jeho zasazení do širšího kontextu marketingové komunikace a psychické a sociálně-kulturní aspekty retromarketingu. Kapitola teoretického výkladu je pak věnována výkladu a porozumění nostalgii jako jednomu z klíčových prvků retromarketingu. V praktické části jsou analyzovány zvolené ukázky komunikačních aktivit vybraných společností za účelem nalezení prvků retromarketingu v jeho praktické aplikaci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thesis Interpretation of the Retromarketing Concept Illustrated on the Example of Contemporary Marketing Communication in the Czech Republic focuses on the interpretation of retromarketing, its current use on an example of Czech companies‘campaigns (Kofola, Misa, Botas and others), the reason for Czech companies‘ inclination to this form of marketing communication and the psychological and sociocultural aspects of contemporary Czech society. Retromarketing is used by companies rather intuitively and currently does not have a strong theoretical basis. Aim of the thesis is to 1) interpret and clarify the concept of retromarketing and 2) to determine why is the retromarketing as a form of marketing communication utilized more and more by Czech companies and analyze examples of specific campaigns to show how is this form of marketing applied. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on clarifying the concept, its integration into the wider context of marketing communications and psychological and sociocultural aspects of retromarketing. One chapter of the theoretical interpretation is then given to the interpretation and understanding of nostalgia as one of the key elements of retromarketing. In the practical part are analyzed selected examples of the communication activities of selected companies for the purpose of finding retromarketing elements in its practical application.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK