Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Děti a mobilní telefony
Název práce v češtině: Děti a mobilní telefony
Název v anglickém jazyce: Cell phones in children´s society
Klíčová slova: Děti, mládež, mobilní telefon, 1. stupeň ZŠ, média.
Klíčová slova anglicky: Children, youth, cell phone, primary school, media.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.06.2012
Datum zadání: 20.06.2012
Datum a čas obhajoby: 25.01.2016 12:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2016
Datum proběhlé obhajoby: 25.01.2016
Oponenti: PhDr. Filip Huněk, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AISIS. Kyberšikana na českých školách - výzkum. Minimalizace šikany [online]. 2010 [cit. 2015-10-10]. Dostupné z: http://www.minimalizacesikany.cz/chci-se-dozvedet/fenomen-kybersikana/182-kybersikana-na-ceskych-skolach.

ASH. Smoking statistics: who smokes and how much. ASH: Action on Smoking and Health [online]. 2013 [cit. 2013-11-16]. Pdf. Dostupné z: http://www.ash.org.uk/files/documents/ASH_106.pdf

BATES, Clive and Anne CHARLTON. Decline in teenage smoking with rise in mobile phone ownership: hypothesis. The BMJ (British Medical Journal) [online]. 2000 [cit. 2013-11-15]. Dostupné z: http://www.bmj.com/content/321/7269/1155.1.

BLUNÁROVÁ, Charlota. Sumarizační poster. EFFY: dětský mobilní telefon. 2010.

Centrum prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Základní informace o projektu. E-bezpečí [online]. 2008 [cit. 2013-11-16]. Dostupné z: http://www.e-bezpeci.cz/index.php/o-projektu/oprojektu.

CETELEM. Barometr Cetelem 2012: Střední třída v Evropě. Cetelem ČR, a.s. [online]. 2012 [cit. 2013-11-16]. Pdf. Dostupné z: http://www.cetelem.cz/sfs/downloads/ke-stazeni/Barometr-2012-stredni-trida-v-evrope.pdf.

ČSÚ. Informační společnost v číslech - 2015: B Domácnosti. Český statistický úřad [online]. 2015a [cit. 2015-11-21]. Pdf. Dostupné z: https://www.czso.cz/documents/10180/20561093/061004-15_B.pdf/70b6fb06-d9d6-4593-9a3f-d2a5087da25b?version=1.0.

ČSÚ. Vybavenost českých domácností ICT: Data v tabulkách. Český statistický úřad [online]. 2015b [cit. 2015-11-21]. Pdf. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/vybavenost_ceskych_domacnosti_ict.

ČSÚ. Vybavenost domácností pevnou telefonní linkou a mobilním telefonem. Český statistický úřad [online]. 2015c [cit. 2015-11-21]. Pdf. Dostupné z: https://www.czso.cz/documents/10180/23184355/2014_sru_a1.pdf/1f695a76-d318-4fda-a53e-092a29ca6b15?version=1.0.

ČSÚ. Informační společnost v číslech. Český statistický úřad [online]. 2015d [cit. 2015-11-21]. Pdf. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/informacni-spolecnost-v-cislech-2015.

DATA COLLECT. Rodiče pořizují mobilní telefon dětem v raném věku proto, aby je měli pod kontrolou. Najdi děti [online]. 2011 [cit. 2013-08-31]. Dostupné z: http://www.najdideti.cz/nakup-mobilu.

Dítě lze neustále sledovat přes jeho mobil. Psycholog: Je to na hraně. Mladá fronta DNES. 26.7.2012.

DOSEDĚL, Tomáš. Effy, mobil pro děti. Mobility. 2010-07-08.

E-BEZPEČÍ. Využívání mobilního telefonu dětmi 8-18 let: Zpráva z výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu Prevence nebezpečných komunikačních praktik spojených s elektronickou komunikací pro pedagogy a nepedagogy. E-bezpečí [online]. 2009 [cit. 2013-08-31]. Dostupné z: http://cms.e-bezpeci.cz/content/view/94/22/lang,czech/.

ELEKTROO. GPS Lokalizátor polohy Dětský mobilní telefon IQ9 lokátor. Elektroo [online]. 2013 [cit. 2013-11-17]. Dostupné z: http://www.elektroo.cz/product/gps-lokalizator-polohy-detsky-mobilni-telefon-iq9-lokator-398/.

GOV.UK. Reducing smoking. In: GOV.UK [online]. 2013, March 25 [cit. 2013-11-16]. Dostupné z: https://www.gov.uk/government/policies/reducing-smoking.

JANEČEK, Vladislav. Apple Knowledge Navigator: pokus o iPad z roku 1987. superapple [online]. 2011 [cit. 2013-08-27]. Dostupné z: http://superapple.cz/2011/02/apple-knowledge-navigator-pokus-o-ipad-z-roku-1987/.

JIRÁK, Jan. 2010. Poznámky k přednáškám v rámci studia Mediálních studií. 2010.

KELLER, Jan. Úvod do sociologie. Vyd. 5. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2004, 204 s. ISBN 80-86429-39-3.

KOFLÁK, Jiří. Mezičas. Vyd. 1. Praha: Maťa, 2003, 91 s. Miniatury. ISBN 80-7287-068-8.

KOCERA, Ivo. Splňte dětem jejich mobilní sny. Mobility. 2009-08-13. Str. 36.

MACEK, Jakub. Nová média. Revue pro nová média [online]. 2002 [cit. 2015-05-12]. Dostupné z: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/nova_media.htm.

MAXWELL, Joseph Alex. Qualitative research design: an interactive approach. Thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publications, 2005. ISBN 07-619-2607-0.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.

MULLER, Mary Margaret. Jak ochránit děti před pornografií na internetu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 167 s. ISBN 978-80-262-0694-1.

NAJDUTĚ.CZ. NajduTě: ochrana vašich dětí [online]. 2013 [cit. 2013-09-03]. Dostupné z: http://najdute.cz/.

NOVINKY.CZ. Firefly: mobil pro děti. Novinky.cz [online]. 2005 [cit. 2013-11-17]. Dostupné z: http://www.novinky.cz/internet-a-pc/51898-firefly-mobil-pro-deti.html.

NEGROPONTE, Nicholas. Digitální svět. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-046-5.

Nekonečné volání na mobil dítě ohrozí. Mladá fronta DNES. 2010-12-01.

O2. Bezpečí pro vaše děti. O2 Czech Republic [online]. 2015 [cit. 2015-11-14]. Dostupné z: http://www.o2.cz/osobni/bezpeci-pro-vase-deti/.

PETERKA, Jiří. Global village. Archiv článků a přednášek Jiřího Peterky [online]. 2011 [cit. 2013-08-18]. Dostupné z: http://www.earchiv.cz/a96/a619k130.php3.

ROŽNOVSKÁ, Lenka. Mobilmánie v pohádkové říši. Vydání 1. Praha: Grada - Bambook, 2015, 71 s. ISBN 978-80-247-5346-1.

SAK, Petr. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.

SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. 1. vyd. Brno: Host, 2014, 341 s. ISBN 978-80-7294-872-7.

ŠIMŮNEK, Michal. McLuhan, Herbert Marshall (1911–1980). Revue pro média [online]. 2002 [cit. 2015-04-14]. Dostupné z: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/mcluhan.htm.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.

The Free Dictionary: Dictionary, Encyclopedia and Thesaurus [online]. Huntingdon Valley, PA: Farlex, 2015 [cit. 2015-12-16]. Dostupné z: http://www.thefreedictionary.com

T-MOBILE. Dětský zámek. T-mobile [online]. 2015 [cit. 2015-11-21]. Dostupné z: https://www.t-mobile.cz/detsky-zamek

TELEPHONEWARE.COM. O projektu. Nevolejte.cz [online]. 2014 [cit. 2015-11-23]. Dostupné z: http://nevolejte.cz/about.aspx.

VODAFONE. Digitální rodičovství. Vodafone [online]. 2015 [cit. 2015-11-14]. Dostupné z: http://www.vodafone.cz/digitalni-rodicovstvi/.

VODAFONE. Prospěšné aplikace. Vodafone [online]. 2013 [cit. 2013-11-14]. Dostupné z: http://www.vodafone.cz/odpovednost/technologie-pomahaji/prospesne-aplikace/?promo=landingpage:ditezdarma:detsky-profil

WENGRAF, Tom. Qualitative research interviewing: biographic narrative and semi-structured methods. 1st pub. London: Sage Publications, 2001, xxiv, 398 s. ISBN 08-039-7501-5.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Děti a mobilní telefony“ zkoumá vztah, který je vytvořen mezi dětmi ve věku zhruba 6 – 11 let (což odpovídá prvnímu stupni základní školy) a mobilními telefony. Jedná se jednak o vztah obecný, který je vytvářen ve stále více medializované společnosti, jednak o konkrétní příklady realizace tohoto vztahu, které budou zkoumány v rámci výzkumné části této práce. Autorka se zaměřuje především na témata běžného využívání mobilních telefonů. V rámci výzkumu se zajímá především o rozsah každodenního využívání mobilních telefonů, výčet prakticky využívaných funkcí a možnost intuitivního ovládání. Dále se zabývá otázkou vnímání mobilního telefonu jako symbolu sociální prestiže a tím, zda u dětí nedochází k personifikaci telefonů. Všechny tyto proměnné budou zkoumány na základě polostrukturovaných rozhovorů, které byly s dětmi prováděny. Výzkum byl prováděn na základní škole Mládí v Praze. S ohledem k nízkému věku respondentů byl upraven tak, aby byl pro děti dobře srozumitelný, ale nedošlo ke snížení jeho vypovídací hodnoty. Těžištěm této práce je diskuze nad výsledky, které byly v rámci tohoto výzkumu získány.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the relationship between children of primary school age and cell phones. On the one hand it describes basic relationship during ongoing medialisation of society, on the other hand it shows few detailed descriptions, which are proved mainly within the practical part of this thesis. This bachelor thesis examines mainly basic usage of cell phones. In the practical part it deals with everyday usage of cell phones, the range of used operations and a possible intuitive cell phone handling. Moreover, the question of cell phone being a possible symbol of social prestige is revealed. Last but not least there is the topic of personification of cell phones. A semi-structured interview method is used in the practical part. The research was done in one elementary school in Prague, Czech Republic. Main part of this bachelor thesis is a discussion section, where the above mentioned research is interpreted.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK