Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učitel, kolegialita a spolupráce
Název práce v češtině: Učitel, kolegialita a spolupráce
Název v anglickém jazyce: Teacher, collegiality and collaboration
Klíčová slova: další vzdělávání, spolupráce, kolegialita, učitel ZŠ, dotazníkový výzkum
Klíčová slova anglicky: continuing education, cooperation, collegiality, elementary school teacher, questionnaire survey
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.06.2012
Datum zadání: 13.06.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.10.2012
Datum a čas obhajoby: 28.01.2014 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.12.2013
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Michaela Vlasáková Charyparová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce pojednává o významu pedagogické spolupráce v rámci učitelské profese a možnostmi jejího využití.
This diploma thesis deals with the importance of educational cooperation within the teaching profession and its possibility of using.

Předběžná osnova:
- Význam spolupráce
- Spolupráce v učitelské profesi
- Učitel základní školy
- Spolupráce jako forma dalšího vzdělávání učitelů ZŠ
- Výzkum preferované formy pedagogické spolupráce učitelů ZŠ
Seznam odborné literatury
BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. a kol. Úvod do teorie a praxe školského managementu. Praha: UK 1995.
BERAN, V. Jak si udělat školu na míru. Praha: Strom 1996.
BRADA, J., SOLFRONK, J., TOMÁŠEK, F. a kol. Vedení školy. Praha: RAABE 1996.
ČERNÍK, K., KREJČÍ, J., LOUDA, T. a kol. Škola a právo. Praha: RAABE 2000. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? Praha: Strom 1994.
ČERVENKA, Stanislav. HAVLÍNOVÁ, Miluše. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?: o individuálních projektech škol. Praha: Agentura Strom, 1994.
GAVORA, Peter. JŮVA, Vladimír. HLAVATÁ, Vendula. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum 2001.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008.
Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV 2001.
POLÁČKOVÁ, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Agentura Strom, 1999.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál 2000.
RÝDL, K. Cesta k autonomní škole. Praha: Strom 1996.
RÝDL, K., HORSKÁ, V., DVOŘÁKOVÁ, M. ROUPEC, P. Sebehodnocení školy. Praha: Strom 1998.
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK