Učitel, kolegialita a spolupráce
Název práce v češtině: | Učitel, kolegialita a spolupráce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher, collegiality and collaboration |
Klíčová slova: | další vzdělávání, spolupráce, kolegialita, učitel ZŠ, dotazníkový výzkum |
Klíčová slova anglicky: | continuing education, cooperation, collegiality, elementary school teacher, questionnaire survey |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.06.2012 |
Datum zadání: | 13.06.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.10.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Michaela Vlasáková Charyparová |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce pojednává o významu pedagogické spolupráce v rámci učitelské profese a možnostmi jejího využití.
This diploma thesis deals with the importance of educational cooperation within the teaching profession and its possibility of using. Předběžná osnova: - Význam spolupráce - Spolupráce v učitelské profesi - Učitel základní školy - Spolupráce jako forma dalšího vzdělávání učitelů ZŠ - Výzkum preferované formy pedagogické spolupráce učitelů ZŠ |
Seznam odborné literatury |
BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. a kol. Úvod do teorie a praxe školského managementu. Praha: UK 1995.
BERAN, V. Jak si udělat školu na míru. Praha: Strom 1996. BRADA, J., SOLFRONK, J., TOMÁŠEK, F. a kol. Vedení školy. Praha: RAABE 1996. ČERNÍK, K., KREJČÍ, J., LOUDA, T. a kol. Škola a právo. Praha: RAABE 2000. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? Praha: Strom 1994. ČERVENKA, Stanislav. HAVLÍNOVÁ, Miluše. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?: o individuálních projektech škol. Praha: Agentura Strom, 1994. GAVORA, Peter. JŮVA, Vladimír. HLAVATÁ, Vendula. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum 2001. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV 2001. POLÁČKOVÁ, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Agentura Strom, 1999. PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál 2000. RÝDL, K. Cesta k autonomní škole. Praha: Strom 1996. RÝDL, K., HORSKÁ, V., DVOŘÁKOVÁ, M. ROUPEC, P. Sebehodnocení školy. Praha: Strom 1998. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. |