Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku
Název práce v češtině: | Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychomotricity in swimming education of preschool children |
Klíčová slova: | plavání,plavecký výcvik,předškolní věk,cvičení,psychomotorické prvky,pohybová aktivita,mateřská škola,instruktor, cvičitel, |
Klíčová slova anglicky: | Psychomotor, swimming, swimming lessons, preschool children,exercise, physical activity, trainer |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Irena Svobodová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 12.06.2012 |
Datum zadání: | 14.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M.D.Rettigové |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2012 |
Oponenti: | PhDr. Babeta Chrzanowská |
Zásady pro vypracování |
1. Studium odborné literatury k dané problematice
2. Formulace kapitol - úvod, cíle, úkoly, výzkumné otázky, metody 3. Stanovení pracovní hypotézy 4. Zpracování teoretické části práce 5. Realizace výzkumné části práce 6. Vyhodnocení získaných údajů 7. Formulace závěrů práce 8. Pracovní verze DP |
Seznam odborné literatury |
ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 187 s. ISBN 80-7178-614-4
BLAHUTKOVÁ, M.: Psychomotorika. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 92 s. ISBN 978-80-210-3067-4 ČECHOVSKÁ I., MILER T.: „Plavání, druhé přepracované vydání“. Grada Publishing, spol.s.r.o., 2008. ISBN 978-80-247-2154-5 HOCH M.: „Učte děti plavat“. Praha: Olympia, 1991 PÉDROLETTI M.: „Od šplouchání k plavání“ . Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-205-8 RESCH F.: „Jak se neutopit“. Olomouc, 1997, ISBN 80-85783-18-5 Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994 Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2007 Čechovská, I. - Miler, T. Plavání. Praha : Grada Publishing, 2008 Hoch, M. Plavání – teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993 Resch,J., Kutner,E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995. ČECHOVSKÁ, I. HOCHOVÁ, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha : Sportpropag, 1989. 61 s. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. 273 s. LEWIN, G. Slabikář malého plavce. Praha : Olympia, 1980. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998, 270 s. POKORNÁ, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. ČECHOVSKÁ, I. HOCHOVÁ, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha : Sportpropag, 1989. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998, 270 s. POKORNÁ, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22. HOCHOVÁ, J., ČECHOVSKÁ, I. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. 1. vyd. Praha : Sportpropag, 1989. Články s problematikou plavání a plaveckých sportů v časopise TĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORTMLÁDEŽE publikované členy katedry plaveckých sportů UK FTVS Praha BĚLKOVÁ, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Metodické texty pro školní a mimoškolní TV a sport 11-15 žáků. 1. vyd. Praha : NS Svoboda, 1998. KIEDROŇOVÁ, E. Jak se rodí vodníčci. 1. vyd. Ostrava : Salvo, 1991. PUŠ, J. a kol. Učební texty pro cvičitele. Praha : APŠ 1996 |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zmapovat využití psychomotorických prvků ve výuce plavání dětí předškolního věku. Cílem je zjištění, zdali jsou tyto prvky ve výuce přínosem a dále je v praktické části úkolem zmapovat povědomí o psychomotorice u instruktorů ve školách plavání v ČR. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Diploma thesis „Psychomotricity in swimming education of preschool children“focuses on the use of psychomotor activities when teaching preschool children swimming. The theoretical part describes in detail, all according to available sources, the terms related to psychomotricity, development and swimming of a preschool child. The practical part of thesis focuses on the fact, whether it is beneficial and appropriate to apply psychomotor activities in swimming education. Further it strives to find out how big is the psychomotor awareness of Czech swimming instructors.
|