Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Psychomotricity in swimming education of preschool children
Klíčová slova: plavání,plavecký výcvik,předškolní věk,cvičení,psychomotorické prvky,pohybová aktivita,mateřská škola,instruktor, cvičitel,
Klíčová slova anglicky: Psychomotor, swimming, swimming lessons, preschool children,exercise, physical activity, trainer
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Irena Svobodová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.06.2012
Datum zadání: 14.06.2012
Datum a čas obhajoby: 11.09.2012 00:00
Místo konání obhajoby: M.D.Rettigové
Datum odevzdání elektronické podoby:14.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2012
Oponenti: PhDr. Babeta Chrzanowská
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury k dané problematice
2. Formulace kapitol - úvod, cíle, úkoly, výzkumné otázky, metody
3. Stanovení pracovní hypotézy
4. Zpracování teoretické části práce
5. Realizace výzkumné části práce
6. Vyhodnocení získaných údajů
7. Formulace závěrů práce
8. Pracovní verze DP
Seznam odborné literatury
ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 187 s. ISBN 80-7178-614-4
BLAHUTKOVÁ, M.: Psychomotorika. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 92 s. ISBN 978-80-210-3067-4
ČECHOVSKÁ I., MILER T.: „Plavání, druhé přepracované vydání“. Grada Publishing, spol.s.r.o., 2008. ISBN 978-80-247-2154-5
HOCH M.: „Učte děti plavat“. Praha: Olympia, 1991
PÉDROLETTI M.: „Od šplouchání k plavání“ . Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-205-8
RESCH F.: „Jak se neutopit“. Olomouc, 1997, ISBN 80-85783-18-5
Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994
Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2007
Čechovská, I. - Miler, T. Plavání. Praha : Grada Publishing, 2008
Hoch, M. Plavání – teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993
Resch,J., Kutner,E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995.
ČECHOVSKÁ, I. HOCHOVÁ, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha : Sportpropag, 1989. 61 s.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. 273 s.
LEWIN, G. Slabikář malého plavce. Praha : Olympia, 1980.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998, 270 s.
POKORNÁ, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22.
ČECHOVSKÁ, I. HOCHOVÁ, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. Praha : Sportpropag, 1989.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998, 270 s.
POKORNÁ, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22.
HOCHOVÁ, J., ČECHOVSKÁ, I. Plavecká výuka předškolních dětí. Metodický dopis ČÚV ČSTV. 1. vyd. Praha : Sportpropag,
1989.
Články s problematikou plavání a plaveckých sportů v časopise TĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORTMLÁDEŽE publikované členy katedry
plaveckých sportů UK FTVS Praha
BĚLKOVÁ, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Metodické texty pro školní a mimoškolní TV a sport 11-15
žáků. 1. vyd. Praha : NS Svoboda, 1998.
KIEDROŇOVÁ, E. Jak se rodí vodníčci. 1. vyd. Ostrava : Salvo, 1991.
PUŠ, J. a kol. Učební texty pro cvičitele. Praha : APŠ 1996
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je zmapovat využití psychomotorických prvků ve výuce plavání dětí předškolního věku. Cílem je zjištění, zdali jsou tyto prvky ve výuce přínosem a dále je v praktické části úkolem zmapovat povědomí o psychomotorice u instruktorů ve školách plavání v ČR.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis „Psychomotricity in swimming education of preschool children“focuses on the use of psychomotor activities when teaching preschool children swimming. The theoretical part describes in detail, all according to available sources, the terms related to psychomotricity, development and swimming of a preschool child. The practical part of thesis focuses on the fact, whether it is beneficial and appropriate to apply psychomotor activities in swimming education. Further it strives to find out how big is the psychomotor awareness of Czech swimming instructors.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK