Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Název práce v češtině: | Obraz , fotografie v koncepcích základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Image, photography as a concept in elementary school education |
Klíčová slova: | základní škola, první stupeň, výtvarná výchova, obraz, digitální fotografie, světlo a stín, didaktický projekt |
Klíčová slova anglicky: | elementary school, basic education, art class, picture, digital photography, light and shadow, didactic project |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 05.06.2012 |
Datum zadání: | 05.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK Pedf - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. |
Konzultanti: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Pokyny pro zpracování:
Na základě studia doporučené a další literatury pojednejte v úvodu stručně o proměnách fotografie a fotografického obrazu (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačte specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvažte i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografie na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslete se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základ prostudování RVP pro 1. st ZŠ a poznatků ze svého studia navrhněte didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na 1. st. ZŠ, využívající současných možností fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média. Soustřeďte se na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Pro přípravu projektu, motivaci a jako doklad vlastní výtvarné činnosti vytvořte řady fotografií na zvolená a s vedoucím práce dohodnutá témata. Didaktický projekt alespoň zčásti v praxi vyzkoušejte, zdokumentujte a vyhodnoťte. Rozsah textu (NS): cca 60 stran Rozsah výtvarných prací: CD nebo DVD prezentující Vaši vlastní fotografickou tvorbu a dokumentující didaktický projekt |
Seznam odborné literatury |
ANG, T.; Průvodce digitálního fotografa. Praha: Knižní klub, 2003. ANG, T.; Digitální fotografie pro pokročilé. Praha. Slovart, 2006.
FLUSSER, V.; Příběh ďábla. Praha: GemaArt, 1997. FREEMAN, J.; Fotografie v praxi. Praha: Rebo production, 1998. FROST, L.; Kreativní fotografie od A do Z. Brno: Computer Press, 2003. HENNINGES, H.; Nová základní škola fotografie. Knižní klub 2002. KING, J.A.; Fotografujte profesionálně. Techniky digitální fotografie. Praha: Grada, 2004. LINDNER, P.; MYŠKA, M.; TŮMA, T.; Velká kniha digitální fotografie. Brno: Computer Press, Brno 2003. NEFF, O.; Tajná kniha digitální fotografie. Brno: Computer Press, 2004. SOUKUP, R. Začínáme fotografovat digitálně. Rady, triky, návody. Praha: Grada, 2004. WESTON, CH.; Digitální fotografie. Pět set rad, tipů a technik. Praha: Slovart, 2006. |