Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci
Název práce v češtině: Specifika vedení rozhovoru s dítětem v obtížné životní situaci
Název v anglickém jazyce: Specifics of a dialogue with a child in a difficult living situation
Klíčová slova: Dítě, emoce, klient, krize, mládež, pedagog, pomoc, problém, prostředí, rozhovor, situace.
Klíčová slova anglicky: (a)child, (an)emotion, (a)client, (a)crisis, (a)teen-agers, (an)educator, (a) help, (a) problem, (an) environment, (an)interview, (a)situation
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.04.2012
Datum zadání: 12.04.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.12.2012
Datum a čas obhajoby: 14.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem dipolomové práce je sociálně pedagogicky vedený rozhovor s dítětem, které se nachází v obtížné životní situaci krizové povahy. Cílem práce je vystižení hlavních specifik, které jsou pro rozhovor s dítětem klíčové pro iniciaci sociálně pedagogického dění a poskytnutí sociálně pedagogické pomoci. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. Teoretická část je zaměřena na analýzu a shrnutí dosavadních teoretických poznatků a přístupů. Samostatné kapitoly jsou věnovány vymezení obtížné životní situace a faktorům jejího vzniku, charakteristice situace dítěte jako klienta pomáhajících profesí, krizové intervenci jako jedné z cest práce s dětským klientem, fázím a zásadám vedení rozhovoru. Praktická část představuje specifika vedení rozhovoru v telefonické krizové intervenci prostřednictvím kazuistiky a analýzy rozhovorů.
Seznam odborné literatury
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 2. vyd., Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367346-8.
JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situací. 1. vyd., Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KREJČÍŘOVÁ, D., VANÍČKOVÁ, E. a kol. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. vyd., Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence. 3.vyd., Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
SMOLÍK, J., Subkultury mládeže. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.
VÁGNEROVÁ, M., Vývojová psychologie I (dětství a dospívání). 1. vyd., Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
VÁGNEROVÁ, M., Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. vyd., Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
VODÁČKOVÁ, D. a kol., Krizová intervence. 2. vyd., Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK