Pojetí pedagogického vztahu ve filosofii výchovy a psychoanalýze. Sókratovský model
Název práce v češtině: | Pojetí pedagogického vztahu ve filosofii výchovy a psychoanalýze. Sókratovský model |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Conception of educational relation in philosophy of education and psychoanalysis. Socratic model |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.03.2012 |
Datum zadání: | 26.03.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Miroslav Klusák, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Vztah učitele a žáka byl konceptualizován ve filozofii, ve filozofii výchovy (u nás např. Paloušem), v antropologii a v pedagogice. Cílem diplomové práce je pohlédnout na něj z hlediska proudů ve filozofii výchovy, inspirovaných francouzskou (Lacanovou) psychoanalýzou (A. Badiou, D. Cho, P. Taubman aj.). Součástí práce budou terénní šetření charakteru sondy u žáků různého věku a různých učitelů, kde by se měly objevit různé typy pedagogického vztahu, nebo terénní materiál zpracovávaný v odborné literatuře i v beletrii. |
Seznam odborné literatury |
PALOUŠ, R. Čas výchovy. SPN, 1991 PALOUŠ, R. Homo educandus.Filosofické základy teorie výchovy. Karolinum, 2011 PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. ISV, 2001 FREIRE. P. Pedagogy of the Opressed. Continuum, 2000 CHO, D. Lessons of Love: Psychoanalysis and Teacher – Student Love. In Educational theory. 2005 STILLWAGGON, J. Don´t stand so close to me: Relational distance between teachers and students. In Philosophy of Education. 2006 TAUBMAN, P. Alain Badiou, Jacques Lacan and the Ethic of Teaching. In Educational Philosophy and Theory. 2010 |