Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením
Název práce v češtině: Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením
Název v anglickém jazyce: Conditions of integration to basic school for hard visually handicapped child
Klíčová slova: vývoj zrakově postiženého dítěte, integrace do základní školy, inkluze, výchova a vzdělávání
Klíčová slova anglicky: development of a visually impaired child in primary school integration, inclusion, education and training.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.03.2012
Datum zadání: 20.05.2013
Datum a čas obhajoby: 20.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá podmínkami integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením. CÍLEM práce je poskytnout informace o podmínkách, které je potřeba splňovat, aby integrace byla reálná, smysluplná a plnohodnotná.
Teoretickým východiskem je popis vývoje zrakově postiženého dítěte, vymezení pojmu výchovy a vzdělávání dětí s těžkým zrakovým postižením, důležitost legislativy, v neposlední řadě specifikace podmínek integrace zrakově postiženého dítěte. Seznamuje také s přesně stanovenými podmínkami pro základní školu, pro rodinu, osobního asistenta. Zabývá se pomůckami, které jsou neoddělitelnou součástí úspěšné integrace.
V praktické části je představená škola, kde již několik let úspěšně probíhá integrace těžce zrakově postižených dětí. Dále praktická část obsahuje kazuistiku předškolního dítěte, dívky s těžkým zrakovým postižením, která je integrována do mateřské školy. Práce vytvoří podmínky k jejímu úspěšnému integrování do běžné základní školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis concentrates on the topic of integration of children with visual impairment in primary school. The aim is to provide information about conditions that need to be realized in order to make integration real, meaningful and full.
The theoretical basis is focusing on the description of the development of visually impaired children, the definition of the education of children with severe visual impairment, the importance of legislation, not least on specifications integrating visually impaired child. Also introduces and defined main conditions for integration process in elementary school, family, or with personal assistant. It deals with the tools which are an integral part of successful integration.
In the practical relate the school, where integration of visually impaired children has been realized for several years. Furthermore, the practical part contains a case report of preschool children - girls with severe visual impairment, which is integrated into kindergarten. The work creates the conditions for its successful integration into regular primary schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK