Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení
Název práce v češtině: Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení
Název v anglickém jazyce: How to choose secondary school for a child with specific learning disabilities
Klíčová slova: Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, sociální klima třídy, školní sebepojetí, kariérní poradenství
Klíčová slova anglicky: Specific learning disabilities, self-concept, social climate in classroom, self-concept, career counseling
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.03.2012
Datum zadání: 05.12.2013
Datum a čas obhajoby: 14.01.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.12.2013
Datum proběhlé obhajoby: 14.01.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bude nastínit současný stav výběru střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení a tím otevřít diskuzi k této problematice. Práce je psána jako přehledová studie s vyústěním ve výzkumnou sondu. Na základě výzkumné sondy specifikuji fáze výběru střední školy a navrhuji konkrétní doporučení pro postup při tomto výběru pro žáka se specifickými poruchami učení.
V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí jedince a kariérní poradenství. Dále popisuji projevy specifických poruch učení, které mají návaznost na volbu strategie při výběru střední školy pro tyto žáky.
V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří respondenti devátých ročníků se specifickými poruchami učení ze čtyř krajů (Hlavní město Praha, Plzeňský, Ústecký a Moravskoslezský kraj). Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření, jehož výsledky nabývají kvantitativních a kvalitativních hodnot.
V závěru práce shrnuji soubor doporučení a postupů, které se v optice výsledků výzkumného šetření jeví jako nosné pro výběr střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení. Také formuluji doporučení o nutnosti dalšího, především kvantitativního, výzkumu v této oblasti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the diploma thesis will be to outline the current situation in the secondary school choice for pupils with specific learning disabilities and to arouse discussion about the topic. The thesis has the form of an overview study followed by a research probe. On the basis of the research probe, stages of secondary school choice are specified and recommendations regarding the choice are presented for the pupils with specific learning disabilities.
The theoretical part of the diploma thesis deals with the definition of the following main terms based on the literature studied: specific learning disabilities, self-concept and career counseling. Further, the thesis includes a description of symptoms of the specific learning disabilities that are connected with the preferred strategy for secondary school choice.
In the practical part of the thesis, the research probe is provided. The research sample is represented by pupils with specific learning disabilities attending the 9th grade of school in four regions (Prague, Pilsen, Ústí nad Labem and Moravian-Silesian region). The research probe has the form of a non-standard survey study, the results of which have both quantitative and qualitative value.
In conclusion, the thesis offers a set of recommendations and strategies that are fundamental for pupils with specific learning disabilities when choosing the secondary school. Finally, further research in this area, especially the quantitative one, is highly recommended.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK