Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifické poruchy učení a chování žáků na středních odborných školách
Název práce v češtině: Specifické poruchy učení a chování žáků na středních odborných školách
Název v anglickém jazyce: Specific Learning Disabilities and Behavioral Disorders of Students at the Secondary Vocational Schools
Klíčová slova: SPU, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD, student se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, reedukace, poradenské pracoviště, poradenské služby
Klíčová slova anglicky: specific learning disabilities, dyslexia, dysgrafia, dyscalculia, dyspraxia, attention deficit hyperactivity disorder, student with the special educational needs, integration, reeducation, counselling centre, counselling services
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.03.2012
Datum zadání: 30.04.2013
Datum a čas obhajoby: 03.06.2013 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce pojednává o problematice specifických poruch učení a chování. Teoretická část je věnována vymezení základního pojmu specifických poruch učení, etiologii specifických poruch a klasifikaci jednotlivých poruch učení. Vymezuje zásady reedukační péče a metody a techniky nápravy dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie. Popisuje možnosti vzdělávání jedinců se specifickými poruchami učení, chování a poradenský systém ve školách a specializovaných pracovištích. Praktická část je zpracována formou kazuistiky
a je zaměřena na popis konkrétní integrace žáků se specifickými poruchami učení a chování.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the issue of the specific learning disorders. The theoretical part is devoted to the definition of the basic concept of the specific learning disorders, the etiology of the specific disorders and the classification of various learning disorders. It defines the principles of reeducation care, the methods and techniques of remedies of dyslexia, dysgraphia, dyscalculia and dysortographia. It describes options how to educate individuals with specific learning disabilities and behavior, and counseling system at schools and work-places. The practical part is processed through a case study and is focused on description of the concrete integration of students with specific learning disabilities and behavior.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK