Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Název práce v češtině: | Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Possibilities of individual curriculum´s application by pupils with specific learning |
Klíčová slova: | individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie |
Klíčová slova anglicky: | individual education plan, specific learning difficulties, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, dysorthography |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.03.2012 |
Datum zadání: | 14.03.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 26.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, individuálními vzdělávacími plány a možnostmi využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole.
Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji specifickým poruchám učení a to jejich vymezení, etiologii, projevům jednotlivých poruch učení, deficitům ve smyslovém vnímání, reedukaci a také poruchám chování, které se často vyskytují společně se specifickými poruchami učení. Dále popisuji náležitosti individuálního vzdělávacího plánu a konkrétní možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií a dále také u dětí s poruchami chování. Cílem praktické části bylo zhodnotit obsah vybraných individuálních vzdělávacích plánů žáků se specifickými poruchami učení a dále za pomoci dotazníkového šetření pro učitele žáků se specifickými poruchami učení zhodnotit jejich informovanost o individuálních vzdělávacích plánech a specifických poruchách učení a naplňování individuálních vzdělávacích plánů v praxi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis deals with the specific learning difficulties, individual education plans and with possibilities of application for pupils with specific learning difficulties in primary school.
The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on specific learning difficulties and their specifications, etiology, exhibition of specific learning difficulties, deficit of sense perception, reeducation and ADHD and ADD which are commonly occurs with the specific learning difficulties. I describe requirements of individual education plan and concrete possibilities for application of individual education plan by pupils with dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, dysorthography and also pupils with ADHD and ADD. The goal of the practical part is to evaluate the contents of individual education plans for pupils with specific learning difficulties. The practical part consists of a questionnaire survey for teachers. The goal is to evaluate their informations about individual education plans, about specific learning difficulties and evaluate how they use individual education plans in practice. |