Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Název práce v češtině: Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Název v anglickém jazyce: Developing environmental sensitivity through the fine art
Klíčová slova: environmentální senzitivita, environmentální výchova, zážitková pedagogika, zážitek, vnímání, prostředí, environmentální psychologie, environmentální estetika, ekopsychologie
Klíčová slova anglicky: environmental sensitivity, environmental education, experiential education, experience, perception, environment, environmental psychology, environmental esthetics, ekopsychology
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: doc. ak. mal. Zdenek Hůla
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.03.2012
Datum zadání: 13.03.2012
Datum a čas obhajoby: 09.09.2013 00:00
Místo konání obhajoby: UK Pedf - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:21.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Teoretická část: Zkoumejte průniky výtvarného provozu a environmentální výchovy. Nastiňte možnosti uměleckého vnímání krajiny a lidské postoje, jež se od nich odvíjejí. Zaměřte se na zkoumání procesů, kterými se u člověka utvářejí postoje a hodnoty.
Výtvarná část: Hledejte vhodné způsoby vyjádření svých prožitků z konkrétních míst. Zkoumejte, jak vhodná je pro tuto problematiku malba. Skrze tvorbu zkoumejte různé nové pohledy na prostor kolem sebe.
Didaktická část: Navrhněte environmentálně výchovný program, který bude sestávat ze série jednoduchých aktivit v přírodě, výtvarné tvorby a řízené diskuze. Cílem bude schopnost kritické reflexe a kompetence uvědoměle pracovat s procesy utváření postojů a hodnot.
Seznam odborné literatury
Bedrník, časopis pro ekogramotnost. Číslo 1, ročník 6, únor 2008. (téma čísla: Umění). SEV Pavučina: Praha, 2008
CIKÁNOVÁ, Karla, SEDLÁK, Michal Výtvarná výchova k projektu environmentálním vzdělávání. Metodika pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia. PedF UK: Praha 2007
CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2
ČINČERA, Jan. Výchova jako projekt pro budoucnost. Paido: Brno 2007
KOHÁK, Erazim. Zelená svatozář. Slon: Praha 2002
KRAJHANZL, Jan. Osobní vztah člověka k přírodě. Katedra psychologie FF UK: Praha 2004
LIBROVÁ, Hana. Láska ke krajině? Blok: Brno 2004
SMRTOVÁ, E., ZABADAL, R., KOVÁŘÍKOVÁ Z., a kol. Za naturou na tůru. Metodika terénní výuky. Apus: Praha 2012
ŠMÍD, Jan. Výtvarná výchova v environmentálním vzdělávání. Příručka k projektu Alma Mater Studiorum. PedF UK: Praha 2010
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK