Sociálně pedagogická specifika sanace rodin v regionu Ústí nad Labem
Název práce v češtině: | Sociálně pedagogická specifika sanace rodin v regionu Ústí nad Labem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social pedagogical rehabilitation of specific families in the region Ústí nad Labem |
Klíčová slova: | sanace rodin, sociální pedagogika, rodina, výchova, prostředí, funkce rodiny, případové práce |
Klíčová slova anglicky: | rehabilitation of the families, social pedagogical, family, education, functions of the family, case work |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.03.2012 |
Datum zadání: | 08.03.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2014 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Výběr odborné literatury vážící se k problematice práce. 2. Studium odborné literatury vedoucí k prohloubení již získaných poznatků z dané problematiky a osvojení nových informací a znalostí z problematiky. 3. Vymezení klíčových pojmů vážících se k tématu práce. 4. Stanovení cíle výzkumu. 5. Ke sběru dat při šetření bude využito kasuistik. 6. Popis skupiny respondentů, jejich charakteristika. 7. Jako skupina respondentů budou zvoleni klienti orgánů sociálně právní ochrany dětí, bude se jednat o rodiny ve sledované problematice, se kterými je dlouhodobě v tomto směru pracováno. 8. Zhodnocení jednotlivých poznatků a informací získaných z kasuistik 9. Interpretace jednotlivých poznatků, možná doporučení pro praxi 10. Zhodnocení zda došlo k naplnění cíe práce. |
Seznam odborné literatury |
BECHYŇOVÁ,V. Sanace rodiny. Praha: Portál, 2008.ISBN 978-80-7367-392-5 FISCHER,S.,ŠKODA,J. Sociální patologie. Analýza příčin a možností ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3 HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2 KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2 MAŇÁK, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie: příspěvek ke vzdělávání učitele. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-58-3 MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25236-2 MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2 MATOUŠEK, O. a kol. Sociální práce v praxi. Specifika různých sociálních skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-x RIEGER, Z. Návrat k rodině domů. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-544-8 ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce: podklady ke stážím studentů a ke kazuistickým seminářům. Praha: Sociologické nakladatelství, 1994. ISBN 80-85850-00-1 SOCIALIA OLOMOUC 2003. Sborník příspěvků z konference Sociální pedagogika jako vědní obor a studijní disciplína. Olomouc: Nakladatelství Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0878-3 VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4 |