Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Realizace cílů a obsahu výtvarné výchovy v integrovaných tematických celcích v MŠ
Název práce v češtině: Realizace cílů a obsahu výtvarné výchovy v integrovaných tematických celcích v MŠ
Název v anglickém jazyce: Realization of goals and contents of Art Education in integrated units in pre-school education
Klíčová slova: kompetence učitelky, integrace vzdělávacích obsahů, vzdělávací program, výtvarná výchova, vzdělávací potenciál, školní praxe
Klíčová slova anglicky: teaching competences, integration of educational contents, educational policy, Visual Art Education, educational potential, practice
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.03.2012
Datum zadání: 08.03.2012
Datum a čas obhajoby: 20.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: UK Pedf - KPP
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Zdůvodněte závažnost daného tématu BP, charakterizujte předmět zkoumání a cíle, k nimž práce směřuje.
V teoretické části se zaměřte na publikace s poznatky, které tvoří širší rámec zkoumané problematiky zejména z oblasti sociálně pedagogické, sociálně psychologická a pedagogicko-psychologické literatury. Vybrané poznatky přehledně zpracujte do logicky strukturovaných celků jako východiska pro další zkoumání.
Ve výzkumné části zformulujte zkoumaný problém a cíl/e výzkumného šetření. Pro toto šetření vytvořte funkční metodiku, výzkum realizujte a jeho nálezy uspořádejte jako hodnotící zprávu a podklad pro účinná opatření, směřující k odstranění zjištěných nedostatků.

Těžiště BP: Na základě poznatků získaných z literatury i výzkumných nálezů vyberte konkrétní téma v rámci některé z interakčních oblastí předškolního vzdělávání a navrhněte jeho rozpracování do alespoň tří tematických integrovaných celků, v nichž výtvarně výchovné aktivity budou jádrem. Alespoň jeden z navržených tematických celků realizujte s konkrétní skupinou dětí v MŠ a ověřte tak jeho funkčnost. Realizovaný návrh výtvarného programu doplňte (sebe)hodnotící reflexí.

Přílohy: zpracování výzkumných dat a přehledů poznatků v tabulkách, obrazová dokumentace včetně žákovských výtvarných prací (originálů i fotodokumentace) a případných komentářů k nim.

Seznam odborné literatury
BLÁHA, J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3GAVORA, P. Výzkumné metody pedagogice. Brno: Paido, 1996.ISBN 80-85931-15-X.
HAZUKOVÁ, H. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Nakladatelství Dr.Josef Raabe, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum,1997.
HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno 1998
JANÍK,T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. 1.vyd. Brno: Paido,2005. 171 s. ISBN 80-7315-080-8. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2006.
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum : Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
SLAVÍK, J.,DYTRTOVÁ,K.,FULKOVÁ,M.(2010) Konceptová ananalýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč.LX,2010,str.223-24. ISSN 0031-3815
SKUTIL, M. at al. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.
Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
ŠTECH,S.(1992) Škola stále nová.Praha: Nakladatelství Karolinum,UK,ISBN 80-7066-673-0.
Sociálně pedagogická, a sociálně psychologická a pedagogicko-psychologická literatura.

Předběžná náplň práce
Cílem BP je přispět rozvoji profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol k tvorbě integrovaných tematických celků (např. výtvarných řad a projektů), v nichž využijí navozených a vedených výtvarných aktivit jako východiska pro dosahování cílů interakčních oblastí RVP PV. Prostředkem k dosažení cílů BP je výzkumné šetření o aktuálním stavu zkoumaného problému a jeho příčinách.Výstupem je hodnotící zpráva jako východisko odstraňování zjištěných nedostatků a návrhy konkrétních účinnějších přístupů k tvorbě integrovaných tematických celků v MŠ.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The purpose of this work is to contribute to professional competences of teachers in pre-school to create integrated units, such as projects. These units should have the potential of serving as a platform for integration of instructed and directed creative activities into areas defined in educational documents. The means to achieve the goal of this text is research of the studied problem. The text will be concluded with research summary ment as basis for improving the situation via concrete and efficient approaches to creating integrated units in pre-school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK