Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální
Název práce v češtině: | Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Recreational visits for clients with multiple disabilities in special elementary schools |
Klíčová slova: | kombinované postižení, porucha autistického spektra, mentální retardace, rekreační pobyty |
Klíčová slova anglicky: | handicapped person, recreational visits , mental retardation, autism spectrum disability |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 02.03.2012 |
Datum zadání: | 24.04.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Práce je zaměřena na problematiku komunikace, chování a přizpůsobování se novému prostředí jedinců s kombinovaným postižením, primárně autismem a to v kombinaci s mentálním či jiným postižením. Využitím neškolního prostředí, v rámci rekreačních pobytů jsou jedinci směřováni k rozvoji komunikace sebeobsluhy a orientace v novém prostředí.
Cílem bakalářské práce je porovnání chování v domácím, školním a neškolním prostředí. Využitím a působením odlišného prostředí docházíme k rozhodnutí, mají-li rekreační pobyty v tuzemsku a zahraničí pro osoby s kombinovaným postižením smysl. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Thesis is focused on communication, behaviour and adaptation to the new environment of individuals with multiple disabilities, primarily autism in combination with learning or other disabilities. Using extracurricular environment for the basic recreational visits, individuals are directed toward the development of self-care, communication and orientation in the new environment.
The aim of this work is to compare the behaviour in the home, school and non-school environment and the behaviour during recreational stay. Using a different environment and its effects, we come to determine if recreational stays at home or abroad for people with multiple disabilities have meaning. |