Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Název práce v češtině: Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Název v anglickém jazyce: Movement and multiplicity. Ontological dimension of painting in Gilles Deleuze's works.
Klíčová slova: Pohyb, multiplicita, stávání se, Reprezentace, rhizom, malba, Gilles Deleuze, Francis Bacon
Klíčová slova anglicky: Movement, multiplicity, becomin, reprezentation, rhizome, painting, Gilles Deleuze, Francis Bacon
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: doc. Michaela Fišerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.03.2012
Datum zadání: 01.03.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:27.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývám ověřením tvrzení, že pohyb a multiplicita, se v Deleuzově interpretaci práce Francise Bacona, stávají novými ontologickými rysy malby, zároveň však Deleuzovo kritické gesto čtení Baconových myšlenek i dalších textů, tematizuje vztah reprezentace a interpretace ve smyslu využitelnosti Deleuzových myšlenkových konceptů pro filosofickou reflexi teorie malby.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to verify the claim that movement and multiplicity in the works of Francis Bacon, as interpreted by Deleuze, become novel ontological features of the paintings; at the same time, Deleuze's critical reading of Bacon's thoughts and other texts foregrounds the relationships of representation and interpretation, thus making Deleuze's concepts applicable to the philosophical refexion of the theory of painting.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK